مشکل اینترنت و صدا

ADS


محمد امین 3 سال قبل

سلام من یک دفعه لب تابم اررور اینو داد الان نمیتونم ب لب تاب به اینترنت وصل شم 
A network cable is not properly plugged in or may be broken 

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب و احترام خدمت شما دوست عزیز,
پیغام خطای A network cable is not properly plugged in or may be broken یکی از خطاهایی که ممکن است کاربران در زمان troubleshoot کردن مشکلات کارت شبکه با آن مواجه شوند و ما هم راه حل هایی را در جهت رفع مشکل برای کاربران فارسی زبان گرد اوری کرده ایم که با استفاده از این روش ها مشکل را مرتفع سازید. این مشکل تقریبا در هر سیستمی می تواند رخ دهد و مانع اتصال سیستم شما به شبکه و اینترنت می شود.رفع ارور A network cable is not properly plugged in or may be broken در ویندوز . آموزشگاه رایگان خوش آموز

Solution 1 – Check your antivirus
گاها باعث ارور A network cable is not properly plugged in or may be broken، آنتی ویرس و کلا نرم افزارهای امنیتی ای که در سیستم تان نصب کرده اید می تواند باشد. برای اینکه مطمئن شوید آنتی ویروس در رخ دادن این ارور نقش دارد یا خیر، کافیست به طور کامل آنتی ویروس را غیرفعال کنید و پس وضعیت مشکل را بررسی کنید. حتی اگر مجبور شوید باید به طور موقت آنتی ویروس را از سیستم تان حذف کنید و از این بابت مطمئن شوید. اگر آنتی ویروس باعث این مشکل بود، ممکن است مجبور شوید که آنتی ویروس دیگری را در سیستم تان نصب کنید.

Solution 2 – Install the latest drivers
بیشتر توجه ما در این مشکل به کارت شبکه خواهد بود. شما باید درایور کارت شبکه خود را آپدیت کنید. برای این مظنور می توانید به وب سایت سازنده کارت شبکه خود مراجعه کرده و آخرین درایور را که متناسب با مدل کارت شبکه و همین طور نسخه ویندوز است را دانلود و نصب کنید. راه حل ساده تر هم این است که از نرم افزارهای بروزرسانی درایور برای این منظور استفاده کنید که نه تنها درایور کارت شبکه بلکه هر درایوری که در سیستم شما نیاز به آپدیت داشته باشد را در لیستی توسط این نرم افزارها شناسایی و نمایش داده می شود و شم ابا یک کلیک می توانید این درایورها را بروزرسانی کنید. البته در این مشکل به خصوص فقط توجه ما به کارت شبکه خواهد بود و فقط درایور مربوط به کارت شبکه را برای بروزرسانی شدن انتخاب کنید.
البته از روش بروزرسانی درایورها به صورتاتوماتیک ممکن است در سیستم خودتان نتوانید استفاده کنید چون مشکل اتصال به اینترنت دارید ولی دانلود دستی درایور را از کامپیوتر یا لب تاپ دیگری که به اینترنت متصل است می توانید انجام دهید و پس از دانلود، درایور را به سیستم خودتان با استفاده از فلش انتقال داده و آن را نصب کنیددر هر صورت اگر از روش دستی که دانلود را خودتان از وب سایت سازنده کارت شبکه دانلود کنید و یا از نرم افزارهای بروزرسانی درایور استفاده می کنید، حتما قبل از نصب درایور درایور جدید و یا اپدیت کردن درایور، درایور قبلی کارت شبکه را از سیستم تان uninstall کنید. برای این منظور به کنسول Device Manager ویندوز وارد شده و به قسمت Network adapters بروید.
سپس در این بخش فقط روی کارت شبکه سیستم تان کلیک راست کرده و گزینه Uninstall را کلیک کنید.

رفع ارور A network cable is not properly plugged in or may be broken در ویندوز . آموزشگاه رایگان خوش آموز

تیک گزینه Delete driver software for this device را هم در پیغام تایید حذف فعال کرده و دکمه Uninstall را کلیک کنید. بدین ترتیب پس از حذف کامل درایور کارت شبکه از سیستم، اقدام به نصب درایور جدید کنید.

Solution 3 – Unplug your PC
بسیاری از کاربران مشکل را با خاموش کردن کامل سیستم و جدا کردن همه کابل هایی که به کیس یا لب تاپ متصل است حل کرده اند سیستم را خاموش و همه کابل ها اعم از کابل شبکه و کابل برق را از سیستم تان جدا کنید. حتی اگر به لب تاپ تان باتری متصل است، باتری را هم جدا کنید. پس از گذشت دقایقی دوباره کابل ها را متصل و سیستم را روشن و وضعیت ارور را بررسی نمایید.

Solution 4 – Check if wireless is enabled
در بسیاری از لب تاپ ها برای فعال یا غیرفعال کردن وایرلس، کافیست از کیبورد کلیدهای میانبر را فشار دهید. اگر در لب تاپ این مشکل را دراید، حتما از فعال بودن وایرلس لب تاپ مطمئن شوید. مثلا در برخی لب تاپ ها برای فعال یا غیرفعال کردن وایرلس از کلیدهای ترکیبی Fn+f5 یا Fn + f2 استفاده می کنند و یا فقط کلید Wifi را فشار می دهند.

Solution 5 – Check if the network adapter is disabled in BIOS
بسیاری از کاربران دلیل این مشکل را غیرفعال بودن کارت شبکه از تنظیمات بایوس گزارش کرده اند. پس سیستم تان را ریستارت و به تنظیمات بایوس وارد شوید و در آنجا به تنظیمات کارت شبکه خود رفته و آن را فعال کنید که این تنظیم در هر سیستمی متفاوت است و با جستجو در اینترنت، مکان دقیق این تنظیم را در بایوس سیستم تان متوجه شوید.

Solution 6 – Replace your Ethernet cable
کابل شبکه سیستم تان را جدا کرده و به سیستم دیگری متصل کنید و وضعیت اتصال را در سیستم دیگر بررسی کنید. شاید واقعا کابل شما مشکل داشته باشد و یا کابل سالم باشد ولی کارت شبکه شما مشکل داشته باشد. اگر سیستم دیگری کنار شما وجود ندارد، می توانید کابل شبکه دیگری را به سیستم خودتان متصل کنید و وضعیت اتصال را ببینید. اگر عوض کردن کابل ها مشکل را حل نکرد، احتمالا باید کارت شبکه خود را هم جایگزین کنید.

Solution 7 – Restart / reset your router
گاها این مشکل می تواند به دلیل تنظیمات مودم یا روتر هم رخ دهد. شما با ریستارت کردن مودم این مورد را بررسی کنید. حتی کاربرانی که این مشکل را داشته اند، گاها مجبور به ریست کردن تنظیمات روترهم شده اند که با ریست کردن و پیکربندی مجدد روتر مشکل برطرف شده است.

Solution 8 – Change your adapter’s duplex
گاها duplex setting هم میت وان دبا تنظیمات کارت شبکه شما تداخل داشته باشد و منجر به این مشکل شود. شما با انجام مراحل زیر می توانید مشکل را برطرف سازید.
برای این منظور به کنسول Device Manager ویندوز وارد شده و به قسمت Network adapters بروید.
سپس در این بخش فقط روی کارت شبکه سیستم تان کلیک راست کرده و گزینه Properties را کلیک کنید.
در فرم باز شده به تب Advanced رفته و از لیست موجود گزینه Speed/duplex settings را انتخاب کنید.
سپس از لیست کشویی مقابل، به جای Auto Negotiation گزینه ۱۰۰Mb Full Duplex و یا ۱Gb Full Duplex را انتخاب و ok کنید.

رفع ارور A network cable is not properly plugged in or may be broken در ویندوز . آموزشگاه رایگان خوش آموز

گزینه Auto Negotiation بهترین گزینه و گزینه پیشفرض است ولی اگر این گزینه برای شما کار نکند شاید مجبور شوید که دو گزینه پیشنهاد شده را تست کنید. اگر انتخاب این دو گزینه پیشنهاد شده مشکل را برطرف نکرد، همان گزینه پیشفرض یعنی Auto Negotiation را انتخاب کنید.
اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
 
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.