مشکل تنظیم شدن نور در صفحه مانیتور

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهمشکل تنظیم شدن نور در صفحه مانیتور
sogand 4 سال قبل

با سلام خسته نباشید کامپیوتر من ویندوز ۷ هست و من برای تنظیم نور صفحه نمایش ویدیو و سایت های مختلفی رو دیدم اما وقتی وارد control panel میشم و بعد power option در پایین صفحه یا در change plan setting هیچ گزینه ای برای کم و زیاد کردن نور مانیتور پیدا نمیکنم . حتی تو قسمت  change advanced power settings > display  گزینه های خیلی محدودی دارم و باز هیچکدومشون نمیشه باهاش نور رو تنظیم کرد ….. اگه راهنمایی کنید از کدوم قسمت نور رو تنظیم کنم ممنون میشم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

همانطور که نور صفحه نمایش از مواردی است که با تغییر محیط باید تغییر کند،باید روشنایی صفحه نمایش را بسته به نور داخل یا خارج از منزل تنظیم کنید.

ساپا گپ در حال حاضر اقدام به مشاوره خرید لپ تاپ و کامپیوتر را برای شما فعال کرده است . 

برای مثال اگرمانیتور را در یک محیط بسیار روشن قرار دارید باید میزان نور را افزایش دهید و در مقابل اگر در یک محیط کم نور قرار دارید باید میزان نور صفحه نمایش خود را کاهش دهید.
در سیستم عامل ویندوز می توان به سادگی قابلیت روشنایی تطبیقی را فعال یا غیرفعال کرد.با ذکر چند گام ساده به نحوه انجام این کار می پردازیم.
گام اول
درمنوی start،عبارت power option را وارد می کنیم.

گام دوم
در پنجره وارد شده،روی گزینه change plan settings کلیک میکنیم.

گام سوم
در صفحه بعد،روی گزینه change advanced power setting کلیک میکنیم.

گام چهارم
در پنجره‌ی بازشده ابتدا زیرشاخه‌ی Display را باز نمایید. اکنون می‌توانید Enable adaptive brightness را در زمان اتصال به پریز برق و یا هنگام استفاده از باتری، فعال (On) یا غیرفعال (Off) نمایید. در نهایت بر روی OK کلیک کنید.

شما می توانید از طریق کنترل پنل نیز به این قابلیت دسترسی داشته باشید. کنترل پنل را باز کنید، Hardware and sound را انتخاب کنید. سپس Power Options را انتخاب کنید و Change plan settings را کلیک کنید و سپس Change advanced power settings را کلیک کنید. به بخش Display بروید و plugged in را فعال کنید.
نحوه تنظیم نور مانیتور لپ تاپ یا تبلت با استفاده از روش های دستی 
در بیشتر صفحه کلیدهای لپ تاپ و کامپیوتر ، شما کلیدهای میانبری را پیدا خواهید کرد که این امکان را در اختیار شما قرار می دهد تا روشنایی مانیتور سیستم خود را به سرعت افزایش یا کاهش دهید.
اغلب این کلیدهای میانبر در ردیف F صفحه کلید قرار دارند که این کلیدها به ترتیب از F1 تا F12 نام گذاری شده اند و شما می توانید از آن ها استفاده کنید. کلید مربوط به تنظیم نور صفحه نمایش معمولا دارای علامت خورشید یا مشابه آن می باشد. شما برای تنظیم کردن میزان روشنایی مانیتور خود کافی است که کلید مربوطه را فشار دهید.
نحوه تنظیم نور صفحه نمایش لپ تاپ یا تبلت با استفاده از روش های دستی 
نحوه تنظیم نور مانیتور لپ تاپ یا تبلت با استفاده از روش های دستی

همچنین شما می توانید روشنایی صفحه نمایش لپ تاپ خود را از طریق ویندوز تنظیم کنید. این کار زمانی مفید است که صفحه کلید شما کلیدهای مربوط به تنظیم میزان روشنایی را دارا نباشد یا شما از تبلت استفاده می کنید.
اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.