مشکل متصل نشدن پرینتر ویندوز 10 – 100% تضمین

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهمشکل متصل نشدن پرینتر ویندوز 10 – 100% تضمین
M.Amin 4 سال قبل

سلام خسته نباشین
من دوروز پیش ویندوز۱۰ را نصب کردم ولی یه مشکلی پیش اومده اینکه نمیتونم پرینترم رو بهش وصل کنم
پرینترم canon

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
نصب پرینتر در ویندوز ۱۰
معمولا نصب پرینتر در ویندوز ۱۰ یک فرآیند ساده ۱۰ دقیقه ای است که بلافاصله پس از آن می توانید چاپ کردن اسناد و عکس های خود را شروع کنید. در ادامه طریقه نصب چاپگر در ویندوز ۱۰ آموزش داده می شود.
همانطور که می دانید چاپگرها از طریق درگاه های مختلفی مثل درگاه LPT در پرینترهای قدیمی و درگاه USB در اکثریت چاپگرهای جدید، به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل می شوند؛ هرچند امروزه درگاه LPT یا COM منسوخ شده است و بیشتر تجهیزات جانبی کامپیوتر مثل پرینتر از پورت USB استفاده می کنند. بنابراین کابل پرینتر خود را به کامپیوتر یا لپ تاپ خود وصل کنید. این حالت را چاپگر محلی (local printer) می گویند. می توانید پرینتر بی سیم نیز به کامپیوتر خود اضافه کنید و یا از کامپیوتر دیگری در شبکه سرویس چاپگر بگیرید و فایل های خود را از طریق شبکه برای چاپ ارسال کنید. در اینجا طریقه نصب پرینتر محلی، پرینتر بی سیم، پرینتر اشتراکی و پرینتر شبکه را آموزش می دهیم.
طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز ۱۰
۱- پرینتر خود را با استفاده از کابل USB به کامپیوتر یا لپ تاپ وصل کنید و پرینتر را روشن کنید.
۲- اپلیکیشن Settings ویندوز ۱۰ را از منوی استارت باز کنید.
How to Add a Printer in Windows 10راه نصب چاپگر در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، روش مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، شیوه نصب پرینتر اشتراکی در ویندوز 10
۳- در پنجره اپلیکیشن Settings روی آیکون Devices کلیک کرده یا لمس کنید.

۴- حال در ستون سمت چپ پنجره ای که باز می شود، گزینه Printers & scanners و سپس در ستون سمت راست علامت (+) کنار Add a printer or scanner را کلیک کنید.

۵- اگر ویندوز ۱۰ چاپگر شما را شناخت، روی نام چاپگر کلیک کرده و دستورالعمل دیالوگ هایی که روی صفحه آشکار می شود را اجرا کنید تا نصب تمام شود.در اینجا پرینتر محلی شما نصب شده و آماده پرینت است.
مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز ۱۰
اگر با وجود اتصال چاپگر به کامپیوتر یا لپ تاپ و روشن کردن آن، ویندوز ۱۰ چاپگر شما را شناسایی نکرد، روی لینک The printer that I want isn’t listed در پایین دکمه Refresh کلیک کنید.

سپس اجازه دهید مشکل زدای ویندوز کمک کرده و پرینتر شما را پیدا کند. این برنامه تمامی پرینترهای موجود را جستجو کرده و به شما در دانلود درایور آنها کمک می کند.
آموزش نصب پرینتر در ویندوز 10، آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر اشتراکی، مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، نصب شبکه خانگی در ویندوز 10
اگر این اقدام مشکل را رفع نکرد، از وبسایت سازنده پرینتر کمک بگیرید و جدیدترین درایور و ابزارهای نصب چاپگر را از سایت مربوطه بگیرید. اگر به سایت دسترسی ندارید، آخرین گزینه تصویر قبلی یعنی Add a local printer or network printer with manual settings را انتخاب کنید و دکمه Next را بزنید. دستورالعمل داده شده بر روی دیالوگ نصب چاپگر را ادامه دهید. بایستی به درایور چاپگر خود برای نصب دستی دسترسی داشته باشید.
طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز ۱۰
مراحل نصب چاپگر بی سیم با توجه به کارخانه سازنده ممکن است فرق کند. هرچند بطور کلی پرینترهای مدرن امروزی شبکه شما را شناسایی کرده و بطور خودکار نصب می شوند.
۱- از پنل LCD پرینتر استفاده کرده و وارد setup آن بشوید. مثلا در پرینتر اپسون (Epson printer) این گزینه در مسیر Setup > Wireless LAN Settings است.
۲- شبکه وایفای خود را انتخاب کنید. لازم است که SSID (نام کاربری و رمز عبور) شبکه وایفای خود را بدانید، برای اینکار می توانید ماوس خود را روی آیکون وایفای در نوار ابزار ویندوز نگهدارید و نام شبکه وایفای (SSID) خود را مشاهده کنید.
۳- رمز عبور اتصال به وایفای خود را وارد کنید.
در بیشتر موارد ممکن است لازم باشد که ابتدا بطور موقت چاپگر خود را از طریق پورت USB وصل کرده و درایور و نرم افزارهای آن را نصب کنید. سپس کابل USB را قطع کرده و بصورت بی سیم وصل شوید. نام پرینتر شما بایستی به طور خودکار در اپلیکیشن Settings ، زیر مجموعه Devices ، بخش Printers & scanners ظاهر شود.
اگر به مشکل برخورد کردید اطمینان حاصل کنید که پرینتر در میدان برد وایفای قرار دارد و خیلی از روتر بی سیم شما دور نباشد. اگر پرینتر شما دارای ورودی (جک) اترنت (Ethernet jack) است، می توانید آن را مستقیما از طریق سیم به روتر وصل کرده و آن را با استفاده از برنامه مرورگر مدیریت کنید.
طریقه نصب پرینتر اشتراکی
ویژگی شبکه خانگی ویندوز را که HomeGroup می نامند بطور خودکار پرینترها و فایل های خاصی را با کامپیوترهای دیگر در شبکه خانگی شما به اشتراک می گذارد. در اینجا ما یک HomeGroup ایجاد می کنیم، اگر قبلا اینکار را نکرده اید و سپس پرینتر اشتراکی را به آن وصل می کنیم.
آموزش ساخت شبکه خانگی (HomeGroup)
اگر شبکه خانگی شما از قبل HomeGroup دارد، این مرحله را نادیده بگیرید. اگر مطمئن نیستید، از مراحل ۱ و ۲ زیر برای اطمینان استفاده کنید.
۱- روی آیکون بی سیم (وایفای) خود در نوار ابزار ویندوز کلیک راست کنید و سپس گزینه Open Network and Sharing Center را کلیک کنید.
مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، نصب پرینتر در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر اشتراکی
روی لینک Ready to create در ستون سمت راست پنجره و در جلوی HomeGroup کلیک کنید. اگر از قبل HomeGroup بر روی شبکه شما ایجاد شده باشد، این پنجره پیغام میدهد که ملحق (Joined) شده اید.
طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، نصب پرینتر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر اشتراکی
۳- روی دکمه Create a homegroup کلیک کنید.

۴- دکمه Next را کلیک کنید.
۵- چیزهایی که می خواهید به اشتراک بگذارید را انتخاب کنید. بطور پیش فرض Printers & Devices به اشتراک گذاشته شده است. در شبکه خانگی ویندوز ۱۰ می توانید تصویر، ویدیو، موسیقی، اسناد، چاپگر و اسکنر را به اشتراک بگذارید (تصویر زیر).
آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، نصب پرینتر در ویندوز 10، آموزش اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر اشتراکی، رمز عبور شبکه خانگی (هم گروپ)
۶- رمز عبور شبکه خانگی را که ویندوز برای شما می سازد، جایی یادداشت کنید. برای هر یک از کامپیوترهایی که به HomeGroup ملحق می شوند به این رمز عبور نیاز خواهید داشت.
۷- دکمه Finish را کلیک کنید.
وصل کردن پرینتر اشتراکی به شبکه خانگی
حالا به کامپیوترهای دیگر موجود در شبکه خانگی خود بروید و آنها را به HomeGroup ملحق کنید.
۱- در فایل اکسپلورر ویندوز روی نام HomeGroup کلیک کرد و دکمه Join now را بزنید.
آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، آموزش پرینتر در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، آموزش مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر اشتراکی
۲- دکمه Next را کلیک کنید.
آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر اشتراکی
۳- مواردی که می خواهید به اشتراک بگذارید را چک کرده و دکمه Next را کلیک کنید.
شیوه نصب چاپگر در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر در ویندوز 10، آموزش اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، آموزش مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، آموزش نصب پرینتر اشتراکی
۴- رمز عبوری که ویندوز برای شما ساخته بود و یادداشت کرده بودید را وارد کنید و دکمه Next را بزنید.
آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، نصب پرینتر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر اشتراکی
۵- دکمه Finish را کلیک کنید.
آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، نصب پرینتر در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر اشتراکی، مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10
۶- در ویندوز اکسپلورر (مای کامپیوتر) روی آیکون Network کلیک کنید و بایستی پرینتر اشتراکی که نصب کرده بودید را ببینید.
طریقه نصب پرینتر بی سیم در ویندوز 10، طریقه نصب پرینتر اشتراکی، آموزش نصب چاپگر در ویندوز 10، نصب پرینتر در ویندوز 10، طریقه اضافه کردن پرینتر محلی به ویندوز 10، مشکل زدایی نصب چاپگر در ویندوز 10
حال چاپگر شبکه آماده کاربری است.
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی