مشکل نویز زیاد میکروفون

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارمشکل نویز زیاد میکروفون
iliyafirouzian 4 سال قبل

سلام من میکروفونم سالم بود ولی ۱ بار از کامپیوتر در آوردمش و دوباره زدم و بعدش یه نویز خیلی بد و زیاد میده چی کار کنم؟
مدل میکروفونم : sony dynamic microphone f-500a و از یک مبدل استفاده میکنم
میکروفونو با مبدل به گوشی زدم اون نویز رو نداشت
 

SAyy3D  

با سلام .
بعید نیست که مشکل شما از مادربورد یا درایور میکروفون باشه . یه چک بکن نتیجه رو اطلاع بده.
درایور کارت صدا رو حذف کن و دوباره نصب کن … یا تا پاسخ تیم پشتیبان سایت صبر کن .
بدرود

نه مشکل از درایو نبود منم فک م از مادر بورد هستش

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
خیلی ممنون از کاربر عزیزSAyy3D    
برای حذف نویز صدا و یک ضبط باکیفیت استفاده از ترفندها و پیروی از قواعدی که در زیر آورده‌ایم را توصیه می‌کنیم:

  • از هدفون استفاده کنید: اسپیکر ها می‌توانند باعث بروز نویز در صدا شوند؛ اما استفاده از هدفون تا حد زیادی به این مسئله کمک خواهد کرد.
  • از یک میکروفون یا هدست اختصاصی استفاده کنید: اگر می‌خواهید یک صدای با کیفیت را ضبط کنید، باید استفاده از میکروفون داخلی لپ‌تاپ را کنار بگذارید. استفاده از میکروفون‌های داخلی شاید برای فرستادن پیام صوتی به دوستانتان در شبکه‌های اجتماعی مناسب باشد، اما برای ضبط یک پادکست یا صداگذاری روی یک فایل آموزشی به هیچ عنوان استفاده از آن‌ها توصیه نمی‌شود. اگر قصد حذف نویز صدا ضبط شده خود را دارید، حتما از یک میکروفون اختصاصی و یا هدستی که به میکروفون مجهز است استفاده کنید.
  • از حرکت دادن غیرضروری میکروفون و یا لپ‌تاپ خودداری کنید: برخی از میکروفون‌های ضبط صدا به لرزش‌گیر مجهز هستند، اما لپ‌تاپ‌ها و میکروفون‌های معمولی از چنین قابلیتی پشتیبانی نمی‌کنند. بنابراین، اگر لزومی ندارد که میکروفون شما در طول ضبط صدا حرکت کند، آن را در جایی مستقر کرده و از  حرکت دادنش خودداری کنید.

 
فعال سازی حذف کننده نویز صدا ویندوز
ویندوز ۱۰ نیز همانند نسخه‌های پیشین خود گزینه‌هایی را برای تنظیمات میکروفون شامل می‌شود که می‌توانند به شما برای حذف نویز صدا از فیلم یا فایل صوتی که بوسیله میکروفون ضبط می‌کنید کمک کنند. تنظیمات هر  کامپیوتر بر اساس پیکربندی سخت افزاری و همچنین درایورهای سخت افزاری متفاوت است.
این تنظیمات در قسمت کنترل پنل ویندوز تعریف شده‌اند و نمی‌توان آن‌ها را در منوی تنظیمات ویندوز پیدا کرد. برای دسترسی به تنظیمات میکروفون از منوی استارت ویندوز Control Panel را باز کرده و مسیر  Hardware and Sound > Sound را دنبال کنید.
آموزش حذف نویز از میکروفون در ویندوز
از پنجره Sound روی گزینه Recording کلیک کنید. سپس، دستگاه میکروفون را انتخاب کرده و بر روی Properties کلیک کنید.
آموزش حذف نویز از میکروفون در ویندوز
بر روی تب Levels کلیک کنید. اگر هدف شما حذف نویز صدا پس زمینه است، گزینه Microphone boost را روی درجه کم‌تری تنظیم کنید. شاید تنظیم آن روی ۱۰.0db+ بجای ۲۰.0db+ بهتر باشد. افزایش درجه این گزینه سبب می‌شود که میکروفون حساسیت بیشتری داشته و راحت‌تر صدای شما را دریافت کند؛ اما این افزایش حساسیت همچنین باعث خواهد شد تا نویز پس زمینه بیشتری نیز به صدا نفوذ کند.
حذف نویز هنگام ضبط صدا
بعد از کاهش درجه گزینه +۲۰.dB، توصیه می‌شود که صدای میکروفون را روی درجه آخر که ۱۰۰ است تنظیم کنید. وقتی که Microphone boost را کم می‌کنید، افزایش صدای میکروفون باعث خواهد شد تا صدای شما بهتر شنیده شود.
حذف نویز میکروفون کامپیوتر
بعد از اعمال تنظیمات عنوان شده روی Apply کلیک کنید. میکروفون خود را دوباره امتحان کنید. سپس بار دیگر مسیر قبلی را دنبال کرده اما این بار تب Enhancements را انتخاب کنید.
توجه داشته باشید که این تب برای همه کامپیوترها قابل دسترس نبوده و وجود آن به سخت افزار و درایور‌های صدای سیستم بستگی دارد. بعد از انتخاب تب Enhancements، اگر گزینه Noise Suppression یا Noise Cancellation را در مرکز صفحه مشاهده می‌کنید، آن‌ها را تیک بزنید. فعال سازی این گزینه‌ها می‌تواند در راستای حذف نویز صدای میکروفون مفید باشد. بعد از اعمال تنظیمات جهت ذخیره کردن آن‌ها روی OK کلیک کنید.
 

همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.

مرسی ممنون از پاسخ و سایت عالیتان.