مشکل هارد گوشی سامسونگ

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارمشکل هارد گوشی سامسونگ
شیوا 2 سال قبل

با سلام گوشی سامسونگ گلکسی من  جی فایو Sm-510-ds  است. در حین کار کردن هنگ کرد و بعد خاموش شد. به تعمیرگاه بردم. یکی گفت مشکل از ال سی دی هست . ولی تعمیرکار دیگر گفت مشکل هارد است که باید تعویض شود و هزینه اش ۸۰۰ تومان است و بعد از آن هم حداکثر تا ۷ یا ۸ ماه بیشتر کار نمیکنه و بهتره فکر گوشی جدید باشم. حالا واقعا تعمیرکار در مورد عمر هارد درست گفته ؟ و هزینه هم واقعا همینقدره؟ ممنون میشم راهنماییم کنین  

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 2 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
نشانه های سوختن هارد گوشی
 
۱- یکی از موارد خاموشی هارد این است که در هنگام کار کردن با گوشی خود به خود خاموش می شود ولی باز هم به قطعیت نمیتوان گفت که ایراد از هارد گوشی می باشد.
۲- گوشی روشن شده و روی لوگوی کمپانی می ماند که راه حل اول آن فلش کردن توسط افراد متخصص در زمینه تعمیرات تخصصی موبایل  می باشد و راه حل دوم تعویض هارد گوشی می باشد.
۳- در برند htc گوشی روی لوگو می ماند و هفت بار ویبره می زند.
۴- گوشی روشن است ولی امکان ریختن اطلاعات و یا برداشتن اطلاعات از گوشی امکان پذیر نمی باشد.
۱۰ علائم خرابی هارد گوشی
 
۱- پاک نشدن اطلاعات و تنظیمات دستگاه پس از بازنشانی به تنظیمات کارخانه (فکتوری ریست)
۲- ریستارت شدن یا هنگ کردن دستگاه
۳- خاموشی کامل گوشی پس از فلش رام و یا فکتوری ریست
۴- خاموشی خود به خود گوشی گاهی اوقات گوشی خود به خود در هنگام کار خاموش میشود. در این موارد احتمال سوختن هارد گوشی زیاد است ولی نمیتوان گفت این موضوع ۱۰۰ درصد مربوط به هارد گوشی است. اینکه خود به خود این اتفاق بیفتد نشانه بسیار مهمی است. یعنی گوشی صدمه ای مانند آب خوردگی یا ضربه نداشته است. هرچند گاهی پیش می آید که گوشی آب یا ضربه خورده باشد و همان لحظه خراب نشده باشد و این آسیب بعد از مثلا یک ماه به صورت خاموشی خود به خود ظاهر میشود.
۵- گوشی روشن میشود ولی بالا نمی آید بر روی لوگو یا آرم شرکت سازنده گیر می کند. در این جور موارد ابتدا گوشی را فلش رام بزنید. اگر گوشی فلش نگرفت احتمال خیلی زیاد ایراد از هارد هست . البته گاهی مواقع گوشی بر روی آرم هست و فلش هم میخورد ولی باز هم بالا نمی آید. این مورد باید سخت افزاری چک شود چرا که مشکل هم میتواند از هارد باشد, هم cpu و هم مواردی دیگر مانند آی سی تغذیه.
۶- گوشی روشن می شود, بالا هم می آید ولی نه می توان اطلاعاتی روی آن ریخت و نه میتوان اطلاعاتی پاک کرد: این مورد از علائم ۱۰۰درصدی خرابی هارد گوشی می باشد.
۷- مشاهده پیغام Encrypt Unsuccessful هنگام بالا آمدن گوشی
 
علائم خرابی هارد گوشی
 
۸- مشاهده پیغامInternal Storage Damaged هنگام بالا آمدن گوشی
۹- ویبره های متوالی هنگام بالا آمدن گوشی
۱۰- پریدن سریال (IMEI) و بیس باند در برخی موارد
 
هارد گوشی چقدر عمر می کند؟
 
هارد گوشی اگر در معرض آسیب، ضربه خوردگی، آب خوردگی قرار نگیرد و تحت مراقبت و نگهداری درست از گوشی و قطعات آن قرار بگیرید برای بیش از ۱۰ سال عمر خواهد کرد.
در شهر های مختلف قیمت متفاوت می باشد اما قیمت نسبتا معقولانه ای داده شده است گرچه در برخی قسمت ها با قیمت ۷۰۰ هزار تومان هم این پروسه انجام پذیر است . 

اگر هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.