مشکل کامپیوتر

ADS


taha 3 سال قبل

خسته نباشید ببخشید یک سوال داشتم من یک اشتباه بزرگی کردم لینوکس ریختم و الان نمیدونم چطوری پاکش کنم و الان هم چند دقیقه پیش لینوکس ام هم دیگه بالا نمیاد و وقتی با یک سیستم دیگه ویندوز بوت میکنم نمیریزه و صفحه بوت در سیستم ام نمیاد بالا

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
اگر قبلا ویندوز داشتید میتوانید اینگونه عمل کنید:
مرحله اول : پاک کردن اوبونتو
توی این مرحله شما باید به هر نحوی که برای شما مقدوره درایو هایی که اوبونتو رو توی اون نصب کردید پاک کنید . بهترین راه استفاده از برنامه Gparted هست ( از طریق Live CD می تونین برنامه Gparted رو اجرا کنید ) که کار با اون هم بسیار ساده هست و تنها با چند کلیک ساده میتونید این کار رو انجام بدید .
زمانی که شما این درایوها رو پاک کردید و سیستم خود را ریست کردید متوجه میشید که سیستم شما توی قسمت بود ارور میده و نمیتونه گراب رو پیدا کنه و سیستم عامل درست رو برای بوت کردن انتخاب کنه .
مرحله دوم : پاک کردن گراب و برگرداندن ویندوز 
۱- در این مرحله شما باید گراب را از بین ببرید تا boot loader بتونه سیستم عامل ویندوز رو بوت کنه . در قدم اول سی دی نصب ویندوز  رو بزارید توی سی دی رام و سیستم خودتون رو ریست کنید و وارد قسمت نصب ویندوز شوید . در مرحله نصب بعد از انتخاب زبان در کادر بعدی روی گزینه  کلیک کنید تا وارد محیط System Recovery بشید .
۲- گزینه اول را انتخاب کنید و صبر کنید تا برنامه سیستم های روی هارد رو شناسایی کنه . سپس بر روی Next کلیک کنید .
نکته مهم : توی این مرحله دقت کنید که حتما باید سیستم عامل شناسایی شده رو از حالت انتخاب در بیارید در غیر این صورت بعد از زدن دکمه Next شما پیغام خطا دریافت میکنید .
۳- روی گزینه Command Prompt کلیک کنید تا وارد محیط cmd شوید .
۴- سپس دستورات زیر را به ترتیب وارد کنید و در آخر سیستم را ریست کنید .

bootrec.exe /fixboot
bootrec.exe/fixmbr
exit

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی