نمایش ندادن ایکن ها

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهنمایش ندادن ایکن ها
pouya0910 4 سال قبل

سلام . رو لپ تاپم ویندوز ۱۰ پرو نصب است . هر چند روز یکبار یعد از مثلا ی ساعت کار کردن همه برنامه ها میرن و همه ایکون های دکستاپ حذف میشه . روی برنامه های اون نوار پایین هم کلیک میکنیم باز میشه ولی رو صفحه نمایش داده نمیشه حتما باید ببریم  پیش یکی از اشناها تا درست کنه نمیدونید باید چیکار کنم ؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
طریقه اضافه کردن آیکون ها در دسکتاپ ویندوز ۱۰
ابتدا بهتر است روش استاندارد اضافه کردن آیکون های سیستم بر روی دسکتاپ ویندوز ۱۰ را بحث کنیم. برای اضافه کردن آیکون مای کامپیوتر، فایل های کاربر و سطل اشغال و شبکه بر روی صفحه ویندوز ۱۰ به طریق زیر عمل کنید:

  1. در یک ناحیه خالی از دسکتاپ خود کلیک راست کنید.
  2. گزینه Personalize را انتخاب کنید.
  3. در ستون سمت چپ پنجره ای که باز می شود، گزینه Themes را انتخاب کنید.
  1. در ستون سمت راست روی لینک Desktop icon settings کلیک کنید.
  2. در پنجره جدیدی که باز می شود، تیک آیکون های مورد نیاز خود را بزنید تا به دسکتاپ ویندوز ۱۰ اضافه شوند.
  3. برای ذخیره تغییرات جدید دکمه OK را کلیک کنید.

اگر این روش موفق نبود و آیکون ها را بر روی صفحه دسکتاپ خود ندیدید، به ادامه این مطلب بپردازید.
آیکون های دسکتاپ ویندوز ناپدید شده است! چگونه آنها را بر گردانیم؟
در اینجا راه های مختلفی که ممکن است به برگرداندن آیکون های دسکتاپ ویندوز در موقعیت های مختلف کمک کنند، بحث می شوند. اگر این راه حل مشکل را رفع نکرد، راه حل بعدی را امتحان کنید.
۱- فعال و غیر فعال کردن گزینه نمایش آیکون های دسکتاپ
در ویندوز ۱۰ امکان مخفی کردن آیکون های روی دسکتاپ وجود دارد. با استفاده از کارکرد Show Desktop Icons می توانید با یک کلیک آیکون های دسکتاپ خود را ناپدید کرده یا نمایش دهید. برای مخفی یا نمایش دادن آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰ به طریق زیر عمل کنید:

  1. روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کنید.
  2. منوی View را انتخاب کنید.
  3. حتی اگر گزینه Show Desktop icons تیک خورده بود، ممکن است آیکون ها مخفی باشد. بنابراین یکبار تیک آن را بردارید. تا گزینه Show Desktop icons تیک نداشته باشد.
  4. مجددا روی صفحه دسکتاپ کلیک راست کرده و تیک گزینه Show Desktop icons را بزنید. برای نمایش آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰، این گزینه بایستی تیک خورده باشد.

در بسیاری از موارد این عمل مشکل ناپدید شدن آیکون های صفحه دسکتاپ ویندوز ۱۰ را برطرف می کند. بنابراین یکبار این گزینه را فعال و غیر فعال کنید.
۲- روش ایجاد فایل برای برگرداندن آیکون های ناپدید شده ویندوز ۱۰
گاهی ایجاد یک فایل جدید بر روی دسکتاپ ویندوز ۱۰ که آیکون های آن ناگهان ناپدید شده است، موجب برگرداندن آیکون ها می شود. برای اینکار اقدامات زیر را انجام دهید:

  1. روی یک بخش خالی از دسکتاپ ویندوز ۱۰ کلیک راست کنید.
  2. گزینه New را انتخاب کنید.
  3. از زیر منوی مربوطه، یک فایل جدید به سلیقه خود بسازید

در بسیاری از موارد پس از ایجاد فایل جدید، آیکون های ناپدید شده بر می گردد. وقتی مشکل رفع شد، می توانید این فایل را حذف کنید. عجیب است اما خیلی مواقع مشکل را رفع می کند.
۳- رفتن به حالت تبلت برای برگرداندن آیکون های ناپدید شده دسکتاپ ویندوز
گاهی بطور ناگهان و بی دلیل آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰ ناپدید می شوند. عده ای معتقدند که تعویض نوع دسترسی به ویندوز موجب برگرداندن آیکون های دسکتاپ می شود.

  1. اپلیکیشن Settings ویندوز ۱۰ را باز کنید.
  2. روی آیکون System کلیک کرده یا لمس کنید.
  3. گزینه Tablet Mode را انتخاب کنید.
  4. روی دو دکمه مربوط به پوزیشن کلیک و آنها را فعال (ON) کنید.
  5. دوباره آنها را به سمت چپ لغزانده و غیرفعال (OFF) کنید.
  6. حال به صفحه ویندوز خود برگشته و نتیجه را چک کنید.

۴- تغییر روش مرتب کردن آیکون ها برای برگرداندن آیکون های دسکتاپ
در ویندوز ۱۰ گزینه هایی برای مرتب کردن آیکون ها در اختیار است که می توان با استفاده از آنها، آیکون های خود را براساس نام، سایز، نوع آیتم، آخرین تغییرات و … مرتب کرد. تغیر سبک مرتب سازی آیکون های دسکتاپ ویندوز ممکن است مشکل ناپدید شدن آیکون های دسکتاپ را برطرف کند، بخصوص در کسانی که از چند صفحه نمایش استفاده می کنند و یا دارای دسکتاپ مجازی متعدد هستند.

  1. روی دسکتاپ ویندوز کلیک راست کنید
  2. گزینه sort by را انتخاب کنید.
  3. از زیر منوی مربوطه گزینه name را انتخاب کنید.

اگر از قبل این گزینه فعال است، گزینه Size را انتخاب کنید. در هر صورت نوع مرتب سازی آیکون های دسکتاپ ویندوز را تغییر دهید و نتیجه را بررسی کنید.
۵- خودکار کردن طریقه نمایش آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰
گاهی با خودکار کردن طریقه نمایش آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰، مشکل ناپدید شدن و حذف ناگهانی آیکون از دسکتاپ ویندوز ۱۰ رفع می شود. بخصوص اگر از دو صفحه نمایش استفاده می کنید یا دسکتاپ مجازی دارید.

  1. در جای خالی از دسکتاپ ویندوز ۱۰ کلیک راست کنید.
  2. گزینه View را انتخاب کنید.
  3. از زیر منوی مربوطه، گزینه Auto arrange icons را تیک بزنید.

این عمل ممکن است مشکل ناپدید شدن آیکون های صفحه ویندوز ۱۰ را رفع کند.
۶- نوسازی کش آیکون دسکتاپ به عنوان آخرین راه حل
اگر مراحل و راه حل های فوق را امتحان کردید و هنوز آیکون های دسکتاپ ویندوز ۱۰ برنگشت، ذخیره موقت (icon cache) آیکون ویندوز را یکبار نوسازی کنید. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید:

  1. کامند پرامپت (خط فرمان) ویندوز را با مجوز مدیریت باز کنید. برای اینکار روی آیکون استارت در گوشه سمت چپ پایین دسکتاپ ویندوز کلیک راست کنید و از منوی دسترسی سریع که باز می شود، گزینه Command prompt (Admin) را انتخاب کنید. اگر پیغام تایید مجوز مدیریت ظاهر شد، دکمه Yes را کلیک کنید.
  2. دستورات زیر را در خط فرمان کپی کرده و بعد از هرکدام دکمه Enter کیبورد را بزنید:
  1. taskkill /F /IM explorer.exe
  2. cd /d %userprofile%\AppData\Local
  3. attrib –h IconCache.db
  4. del IconCache.db
  5. start explorer.exe

اینکار خوشبختانه دسکتاپ ویندوز را نوسازی کرده و آیکون های موجود در صفحه اولیه را بر می گرداند.

اگر مراحل و راه حل های فوق را امتحان کردید و هنوز آیکون های دسکتاپ ویندوز 10 برنگشت، ذخیره موقت (icon cache) آیکون ویندوز را یکبار نوسازی کنید. برای اینکار مراحل زیر را طی کنید: 1-کامند پرامپت (خط فرمان) ویندوز را با مجوز مدیریت باز کنید. برای اینکار روی آیکون استارت در گوشه سمت چپ پایین دسکتاپ ویندوز کلیک راست کنید و از منوی دسترسی سریع که باز می شود، گزینه Command prompt (Admin) را انتخاب کنید. اگر پیغام تایید مجوز مدیریت ظاهر شد، دکمه Yes را کلیک کنید. 2-دستورات زیر را در خط فرمان کپی کرده و بعد از هرکدام دکمه Enter کیبورد را بزنید:
اگر با انجام این اقدامات هنوز آیکون های ناپدید شده دسکتاپ برنگشت، به احتمال زیاد ویندوز شما درگیر یک ویروس شده و شما میتوانید با اسکن کردن ویندوز خود توسط یک انتی ویروس معتبر مشکل خود را رفع کنید اما در صورتی که این مشکل بر طرف نشدن تنها راه ان تعویض ویدوز می باشد که با این راه ۱۰۰% ویروس مورد نظر حذف خواهد شد .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی