هنگ کردن کامپیوتر و از کار افتادگی موس و کیبورد

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارهنگ کردن کامپیوتر و از کار افتادگی موس و کیبورد
Rahiiix 4 سال قبل

سلام خسته نباشید
کامپیوترم ویندوز ۷ هست.یه بار ویندوزو اپدیت کردم برای ویندوز ۸و ۱۰ ارور داد خود ۷ رو اپدیت کردم یه هفته عالی کار کرد امروز موس و کیبوردم ناگهان از کار افتاد موس باتریش اوکیه کیبوردم سالمه. جایگاه قرار گیری جفتشونو عوض کردم چون سیمی هستن دوتاشون. چراغای کیبورد بعد از اتصال روشن و سریعا خاموش شد و دیگه کار نمیکنه موس هم چراغش روشنه ولی کار نمیکنه ریستارت کردم کامپیوترو اما درست نشد خواهش میکنم راهنماییم کنید.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
۱- تست کردن کیبورد روی یک کامپیوتر دیگر
قبل هر چیزی ابتدا اطمینان حاصل کنید که مشکل از خود صفحه کلید کامپیوتر نبوده و احتیاج به تعمیر و یا خرید یک کیبورد جدید نداشته باشید. برای اینکار می توانید آن را روی یک کامپیوتر دیگر تست کرده و اگر به درستی کار کرد قطعا مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز ۷ نرم افزاری بوده و با راه حل های بعدی قابل حل می باشد.
۲- بررسی کنید که کیبورد به درستی متصل شده باشد
مشکل از کار افتادن کیبورد می تواند از شل شدن اتصال آن به کامپیوتر باشد. اگر از کیبورد USB استفاده می کنید آن را از کامپیوتر جدا کرده و مجددا متصل کنید. اگر از کیبورد بی سیم استفاده می کنید اتصال وایرلس را قطع کرده و مجددا متصل شوید.
کار نکردن کیبورد در ویندوز 7
۳- اتصال کیبورد به یک پورت USB دیگر جهت رفع مشکل از کار افتادن کیبورد
اگر از کیبورد USB استفاده می کنید ممکن است مشکل قفل شدن کیبورد کامپیوتر از پورت USB باشد. صفحه کلید را به یکی دیگر از پورت های  USB متصل کرده و بررسی کنید که مشکل کار نکردن صفحه کلید برطرف شده است یا که خیر.
مطلب مرتبط:  آموزش پارتیشن بندی هارد در هنگام نصب ویندوز ۷
۴- باتری و آداپتور کیبورد بی سیم را بررسی کنید
اگر از کیبورد بی سیم استفاده می کنید ممکن است مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز ۷ از تمام شدن باتری آن باشد. همچنین کیبورد باید در نزدیکی گیرنده بی سیم باشد تا به درستی کار کند. فاصله مناسب کیبورد بی سیم تا گیرنده آن معمولا ۳۰ سانتی متر است.
کار نکردن کیبورد در ویندوز 7
۵- آپدیت درایور کیبورد برای حل مشکل کار نکردن کیبورد کامپیوتر
ممکن است دلیل و علت کار نکردن کیبورد کامپیوتر یا لپ تاپ از پاک شدن، خراب شدن یا قدیمی بودن درایور آن باشد. اگر در لپ تاپ خود این مشکل را دارید برای رفع آن به وب سایت سازنده لپ تاپ رفته و با جستجوی آخرین آپدیت درایور کیبورد، آن را به روز رسانی کنید.
برای اینکار به device manager رفته و در قسمت mice and other pointing device یا mouse با کلیک راست بر روی ان گزینه update driver را کلیک کنید همین کار را برای درایور keyboard نیز تکرار کرده و در صورتی که به نتیجه نرسیدید دو درایور را uninstall کرده و یک مرتبه دست گار را ری استارت کنید .
۶- خاموش کردن حالت Filter keys برای رفع مشکل کار نکردن صفحه کلید
شایعترین علت کار نکردن کیبورد کامپیوتر از روشن بودن حالت Filter keys در ویندوز می باشد. برای اینکه مطمئن شوید این حالت روی کامپیوتر یا لپ تاپ شما خاموش باشد مراحل زیر را دنبال کنید:
وارد کنترل پنل شده و روی Ease of Access کلیک کنید.
کار نکردن کیبورد در ویندوز 7
روی Change how your keyboard works کلیک کنید.
کار نکردن کیبورد در ویندوز 7
در زیر قسمت Make it easier to type ، اگر گزینه Turn on Filter Keys تیک دار بود، تیک آن را بردارید تا غیرفعال شود.
مطلب مرتبط:  آموزش تصویری نحوه تغییر زبان پیش فرض ویندوز ۷ با دو روش مختلف
کار نکردن کیبورد در ویندوز 7
روی Apply و در نهایت روی OK کلیک کنید.
امیدواریم راه حل های فوق در حل مشکل کار نکردن کیبورد در ویندوز ۷ بتواند به شما کمک کند. اگر سوالی داشتید در بخش نظرات ما را در جریان قرار دهید.
 
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
برای این کار میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
باتشکر,
تیم پشتیبانی