وصل-نشدن-به-اینترنت

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهوصل-نشدن-به-اینترنت
Hamidreza 4 سال قبل

سلام ببخشید
من میخوام کامپیوتر دوم رو با کابل به مودم وصل کنم اما متصل نمیشه مشکلش کجاست؟
ممنون

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
راهنمای اتصال به اینترنت
الف) بررسی وضعیت مودم

  1. اولین مرحله ، رانژه شدن خط و اتصال صحیح آن به مودم می باشد . در صورت ارتباط صحیح خط تلفن ، چند ثانیه پس از روشن شدن مودم چراغ link- DSL) ADSL) بر روی مودم ثابت می شود .
  2. در صورتیکه مودم از طریق کابل شبکه به سیستم وصل می باشد چراغ Ethernet یا LAN نیز روشن شده به حالت چشمک زن در می آید که به معنای ارتباط مودم با کامپیوتر شما می باشد.
  3. با توجه به نوع تنظیمات داخلی مودمتان اتصال از طریق کانکشن ( Bridge) یا اتصال اتوماتیک( PPPOE) چراغ Data یا Internet نیز به حالت چشمک زن درمی آید که به معنای برقراری اینترنت در مودم شما می باشد . لازم به ذکر است چراغ Internet تنها در صورتی روشن و چشمک زن می شود که مودم شما توسط ISP به حالت اتوماتیک تنظیم شده باشد و شما در اینصورت نیازی به استفاده از کانکشن ویندوز نخواهید داشت.

بررسی اتصال صحیح خط تلفن

  1. آداپتور مخصوص مودم را به صورت صحیح به مودم وصل نموده و از روشن بودن مودم مطمئن شوید .
  2. از اتصال صحیح کابل تلفن به پشت مودم مطمئن شوید .
  3. مطمئن شوید که کابل تلفن متصل شده به پشت مودم همان خط تلفنی باشد که رانژه شده است .
  4. اطمینان حاصل کنید که خط رانژه شده بوق داشته باشد در غیر اینصورت با خرابی تلفن ۱۱۷ تماس بگیرید .
  5. تصالات اسپیلتر را به پشت مودم به صورت صحیح انجام دهید.
  6. تمامی دستگاهها از جمله تلفن، اسپیلتر ، دو شاخه ضد برق ، صفر بند ،FAX، Caller ID و Devise های دیگر را از خط تلفن برداشته و مودم را مستقیم بدون اسپیلتر و وسایل جانبی به خط تلفن متصل بفرمایید
  7. پریز و کابل تلفن متصل شده به مودم را تعویض نمایید .
  8. در صورت دو لاینه بودن پریز تلفن ، پریز مربوطه را تعویض و مودم را به پریز دیگری متصل کنید .

در صورتیکه با چک کردن تمامی موارد فوق باز هم مشکل ادامه داشت با پشتیبانی شرکت مخابرات استان سمنان(۲۰۲۰) تماس حاصل نمایید
ب) تنظیمات ویندوز
درصورتیکه مودم شما به حالت اتوماتیک تنظیم شده باشد نیازی به تنظیمات خاص بر روی ویندوز نخواهد بود صرفا مطمئن شوید اولا که Local Area Connection جهت استفاده اینترنت از طریق کابل شبکه و یا Wireless Network Connection جهت استفاده بی سیم اینترنت بر روی ویندوز نصب باشد . برای چک کردن این موضوع کافی است در قسمت Run سیستم دستور ncpa.cpl را تایپ نموده و ok نمایید در صورتیکه در صفحه ظاهر شده هیچ کانکشنی مشاهده نگردید یعنی درایور کارت شبکه شما نصب نیست و باید از طریق CD مادربرد (درصورت onboard بودن پورت شبکه) و در غیر اینصورت از طریق CD کارت شبکه آن را نصب نمایید . همچنین مطمئن شوید کانکشن شبکه حتما فعال باشد در صورتی که بر روی Local Area Connection یا Wireless Network Connection کلیک راست نموده و گزینه اول Disable باشد کارت شبکه شما فعال است و در صورتیکه گزینه اول Enable باشد بر روی آن کلیلک نمایید تا کارت شبکه فعال گردد.(شکل ۲)

شکل۲
بررسی Network Connection

  1. فشردن همزمان لوگوی ویندوز و R

شکل۳

  1. تایپ دستور ncpa.cpl


شکل۴

  1. در صورتی که هیچ کانکشنی در این قسمت موجود نباشد یعنی کارت شبکه بر روی سیستم شما نصب نیست ، لذا می بایست کارت شبکه را با استفاده از سی دی درایور مربوطه نصب نمایید .اگر از کابل USB استفاده می کنید باید درایور مودم را نصب کنید .اگر از کابل شبکه استفاده می کنید و پورت شبکه شما بر روی مادربرد واقع شده از درایور مادربرد و در غیر اینصورت سی دی کارت شبکه را بایستی نصب نمایید .در صورتیکه چندین Local Area Connection دارید برای مشخص کردن کارت شبکه فعال کافی است کابل را از پشت مودم جدا نمایید تا علامت ضربدر برروی کارت شبکه فعال ظاهر شود .سپس کابل را مجدد به مودم وصل نمایید در صورتیکه بر روی کارت شبکه شما Local Area Connection ضربدر قرمز رنگ هست و مودم شما از طریق کابل به سیستمتان وصل است لطفا اتصالات کابل شبکه و یا کابل USB را چک کنید .


شکل۵
همچنین با راست کلیک کردن بر روی آن و انتخاب گزینه Enable آن را فعال نمایید و در صورتی که گزینه اول پس از راست کلیلک کردن Disable باشد یعنی کارت شبکه شما الان فعال هست .در ضمن با انتخاب گزینه Repair یا Diagnose در صورتی که کارت شبکه IP نگرفته باشد مشکلش برطرف می شود . 

شکل۶
در صورتیکه اتصال شما با مودم از طریق Wireless و بدون سیم است بر روی Wireless Network Connection کلیک راست نموده و گزینه View Available Network یا Connect/Disconnect را انتخاب نمایید و از لیست موجود شبکه مودم خود را انتخاب و در صورت درخواست Password آن را به صورت صحیح وارد نمایید. در صورتیکه هیچ شبکه وایرلسی به شما نشان داده نشود و یا امکان کانکت شدن به آن فراهم نیست ممکن است چند دلیل داشته باشد .

  1. سیستم شما لپ تاپ بوده و دکمه وایرلس آن خاموش است .
  2. تنظیمات وایرلس در مودم به درستی انجام نشده است.
  3. فاصله شما از مودم بیش از حد معمول است .
  4. کارت شبکه وایرلس شما با مشکل مواجه شده است .

اتصالات LAN
در صورتیکه چراغ LAN یا Ethernet مودم روشن نمی شود موارد زیر را چک کنید :

  1. کلیه اتصالات کابل شبکه ، مودم و سیستم را چک کنید .
  2. از سالم بودن کابل شبکه و سوکت ها مطمئن شوید .
  3. مطمئن شوید چراغ مربوط به پورت شبکه سیستمتان روشن باشد .
  4. در صورت نصب نبودن درایور LAN با استفاده از از سی دی مادربرد ویا کارت شبکه آن را نصب کنید .

 
بررسی خطاهای رایج
خطای ۶۵۱ و ۶۷۸

  1. از روشن و ثابت بودن چراغ ADSLبر روی مودم مطمئن شوید .
  2. نصب صحیح کارت شبکه مربوط به اتصال مودم را چک نموده و ازEnableبودن آن مطمئن شوید .
  3. کانکشن خود را پاک کرده مجدد یک کانکشن جدید بسازید
  4. ممکن است تنظیمات مودم Reset شده باشد.

 
پس از بررسی در صورت ادامه مشکل می توانید با پشتیبانی شرکت مخابرات استان سمنان(۲۰۲۰) تماس حاصل نمایید
خطای ۶۹۱

  1. اشتباه وارد کردن اطلاعات کاربری اعم از نام کاربری و رمز عبور در کانکشن خود .
  2. تمام شدن ترافیک دوره ، که البته در این صورت شما می توانید به اینترنت کانکت شوید ولی فقط صفحه پنل کاربری جهت شارژ مجدد برایتان قابل دسترسی خواهد بود
  3. یوزر شما در جایی آنلاین بوده و شخص دومی با اطلاعات کاربری شما قصد کانکت شدن داشته باشد
  4. ممکن است کانکشن شما دچار مشکل شده باشد که بهتر است کانکشن را پاک کرده و مجددا بسازید .

پس از اینکه مطمئن شدید مودم و اتصالات کابلی در وضعیت صحیح خود قرار دارد ولی نتوانستید صفحه اینترنتی باز کنید باید مراحل زیر را طی کنید 
۱. اجرای دستور Ping مودم: لازم به ذکر است که بایستی IP ی از رنج IP مودم بر روی Local Area Connection ست گردد ۱۹۲.۱۶۸.۱.x که x از ۲ تا ۲۵۵ میتواند باشد 

شکل۷

شکل۸

شکل۹
بعد از وارد کردن دستور بالا و انتخاب دکمه Enter چهار خط مشابه به شما نشان داده می شود اگر نتیجه یکی از موارد پایین باشد : Destination host unreachable(شکل۱۰) 

شکل۱۰
Request timed out(شکل۱۱) 

شکل۱۱
بایستی بررسی های لازم در قسمت Network Connection را انجام دهید که قبلا آموزش داده شد.تنها در صورتیکه نتیجه ping مانند شکل۱۲ باشد ارتباط سیستم با مودم برقرار می باشد . 

شکل۱۲
Pingاینترنت یا سایت گوگل را بگیرید . بدین صورت ping 4.2.2.4 و یا ping google.com

شکل۱۳
نتیجه شکل۱۳ نشان دهنده اتصال به اینترنت می باشد
 
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی