کارت صدا

ADS


mostafa 4 سال قبل

سلام
ببخشید من چند تا مشکل دارم..
یکی اینکه  من درایور کارت صدامو(که اینه  High Definition Audio Device) اپدیت میکنم صدا قطع میشه و اگه برگردونم به ورژن قبلی درست میشه.
درایور خودم دانلود میکنم و نصب میکنم بازم همینه الان مشکل این چیه؟
برای این میخوام اپدیت کنم که نمیتونم از realtek  استفاده کنم و وقتی اپدیت میکنم و  realtek میشه صدا ندارم.
و برای این realtek  میخوام ک از پنل جلویی صدا برای اتصال هدفون استفاده کنم…
و نمیتونم بین بلند گو اصلی و هدفون سوییچ کنم.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,

یکی از مشکلاتی که کاربران در ویندوز ۱۰ تجربه کرده اند، مسائلی مربوط به کارت صدا است به صورتی که وقتی ارتقاهایی در آن داده می شود، کامپیوتر صدایی را بعد از این بروزرسانی ها نخواهد داشت
بارها دیده شده است که پس از تعدادی از بروزرسانی ها که مایکروسافت عرضه می کند و بر روی کامپیوتر نصب می شود، صدای کامپیوتر هم قطع می شود.
هر بار، این مشکل با برگرداندن درایورها به حالت قبل از خود، حل می شود بطوری که به نظر می رسد که مشکل از نرم افزار صدایی است که توسط مایکروسافت برای کارت شما استفاده می شود. هر زمان که سیستم عامل جدید نصب می شود، درایورها نیز بروز می شوند، بنابراین شما همان نسخه ای را دریافت می کنید که شرکت نیز آن را ارائه داده است.
یکی از مهندسین پشتیبان شرکت، در انجمن مایکروسافت راه حلی را ارائه کرده است. وی گفته است می توان کارت صدا را از روی کامپیوتر شخصی پاک و درایورهای جنریک را حذف کرد. بعد از روشن و خاموش کردن سیستم، ویندوز ۱۰ سعی در نصب دوباره درایورها و جستجو برای نسخه جدید آنلاین دارد.
علاوه بر این، شما می توانید وبسایت تولید کننده کارت را چک کنید و آخرین درایور برای سخت افزار خود را دانلود کنید. سپس باید نرم افزار بروزرسانی شده را بر روی ویندوز ۱۰ نصب کرد و اطمینان حاصل کرد که هیچ درایور جنریکی استفاده نمی شود. در اکثر موارد، با حذف کردن کارت صدا و نصب دوباره آن، مشکل حل خواهد شد.

درواقع به غیر از راه‌حل بیان شده در بلاگ مایکروسافت، این کمپانی نرم‌افزاری در ادامه دستوراتی را به صورت دستی برای رهایی از این مشکل بیان کرده است. برای این کار باید به Device Manager بروید. می‌توانید از بخش جستجوی ویندوز به راحتی Device Manager را پیدا کنید. حالا در کادر باز شده از زیر منوی Sound, video, and game controllers، گزینه «Intel SST Audio Controller» را پیدا کنید. پنجره خصوصیات آن را باز کرده و با کلیک روی دکمه Uninstall آن را از سیستم خود حذف نمایید.


حالا باید سیستم خود را ریستارت کنید. با روشن شدن مجدد سیستم به صورت خودکار سخت افزار صدا را روی کامپیوتر دسکتاپ پیدا می‌کند و آن را به صورت خودکار نصب خواهد کرد. و دوباره صدای کامپیوتر شخصی شما به درستی به کار خود ادامه خواهد داد.
این اولین بار نیست که از این دست مشکلات برای کاربران ویندوز در زمان آپدیت ویندوز ۱۰ ایجاد می‌شود و مشخص نیست که آخرین بار باشد! این امر باعث خدشه‌دار شدن آبروی ویندوز نیز خواهد شد.

باتشکر,
تیم پشتیبانی