کار نکردن تاچ صفحه نمایش

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات سخت افزارکار نکردن تاچ صفحه نمایش

سلام. تاچ صفحه نمایش all in one msi کار نمیکنه، با اینکه از قسمت device manager فعالش کردم، باید چیکار کنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
قربان خیلی ممنون بابت توضیحات , برای پاسخ به تیم پشیتبانی و فعال شدن قابلیت های ویژه سایت ابتدا در سایت ثبت نام کنید تا بتوانید برای ما کامنت بگذارید . 
فعال سازی تاچ پد با استفاده از دکمه‌ی fn :

۱
بعضی وقت ها شاید در هنگام کم و زیاد کردن لپ تاپ خود، دستتان بدون آن که متوجه شوید به دکمه دیگری نیز برخورد کند. پس به راحتی می توانید در این مواقع برای بار دیگر تاچ پد خود را فعال کنید.
 

دکمه fn کار های متنوعی را انجام می دهد. از جمله کارهایی که با نگه داشتن این دکمه می توانید انجام دهید، کم یا زیاد کردن صدا می باشد. اکنون برای فعال سازی مجدد این دکمه را نگه دارید و دکمه های دیگری که دارای یک عملکرد هستند فشار دهید. شاید با این کار دوباره تاچ پد شما فعال شود.

حذف برخی از درایو های ماوس :

۲
احتمال آن وجود دارد که درایور های دستگاه هایی را که به لپ تاپ وصل می کنید، با تاچ پد شما تداخل پیدا نکند.
 

برخی از درایور های ماوس باعث این اتفاق می شود. در تنظیمات دستگاه به قسمت Device Manager بروید و روی فلشی که در کنار گزینه Mice and other pointing devices کلیک کنید. پس از آن درایور های موجود در این قسمت را حذف نمایید تا دوباره تاچ پد شما فعال شود.
4 راه برای حل مشکل کار نکردن تاچ‌ پد لپ‌ تاپ + تصاویر

به ‌روز رسانی یا Roll Back کردن درایور تاچ ‌پد :

۳
در Device Manager، روی تاچ پد خود راست کلیک کنید. این قسمت در برندهای مختلف متفاوت می باشد.
 

برای مثال ممکن است نام این قسمت Dell TouchPad یا Lenovo TouchPad باشد. مطمئن شوید که این قسمت فعال می باشد. گزینه Update driver می تواند برای به روز رسانی شما راهنمایی کند.
بسیاری از مردم گزارش کرده اند که پس از نصب ویندوز ۱۰ لپ تاپ های آن ها و همچنین تاچ پد آن ها به درستی کار نمی کند. این بدین معناست که درایور ویندوز ۱۰ برای تاچ پد نادرست باشد. در device manager روی تاچ پد کلیک کنید و گزینه Properties را انتخاب نمایید. سپس به Roll Back Driver رفته تا نسخه های قبلی درایور ها را مشاهده نمایید تا این مشکل بر طرف شود.
4 راه برای حل مشکل کار نکردن تاچ‌ پد لپ‌ تاپ + تصاویر

فعال سازی تاچ پد خود در Mouse Properties :

۴
شاید در Device Manager نتوانید تاچ پد خود را فعال یا غیر فعال نمایید. در این مواقع به قسمت مشخصات ماوس در ویندوز بروید و تنظیمات لازم را اجرا نمایید.
 

در نوار جستجو ویندوز، کلمه mouse را تایپ نمایید و به تنظیمات این بخش بروید. سپس Additional mouse options را انتخاب کنید و در پنجره ای که برای شما باز می شود به Device Settings و روی Touchpad کلیک کنید. نام تاچ پد خود را پیدا کرده و روی آن کلیک کنید تا دوباره برای شما فعال شود.
4 راه برای حل مشکل کار نکردن تاچ‌ پد لپ‌ تاپ + تصاویر

اگر با استفاده از این ۴ راهی که به شما معرفی کردیم مشکل شما برطرف نشد، این امکان وجود دارد که مشکل از سخت افزار باشد که برای تعمیر باید به متخصص مراجعه نمایید.
لطفا نتیجه را برای پیگیری بیشتر تیم ما برای ما کامنت کنید . 
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی