بالا نیامدن محیط بوت

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزاربالا نیامدن محیط بوت
badansaz 2 سال قبل

من با چنین مشکلی مواجه هستم   0xc0000185  به نظر میاد که فایل boot سیستم من مشکل داره و اجازه نصب ویندوز جدید رو نمیده ممنون میشم اگه بتونم از کمک شما استفاده کنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 2 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
کی از مشکلاتی که بعد از روشن کردن سیستم ممکن است با آن روبرو شوید خطای صفحه آبی مرگ یا BSOD با کد 0xc0000185 همراه با یک پیام طولانی است که نشان می دهد کامپیوتر شما نیاز به تعمیر دارد. این خطا به طور کلی به صورت زیر نمایش داده می شود:

Recovery

Your PC needs to be repaired
The Boot Configuration Data for your PC is missing or contains errors.

File: \BCD
Error code: 0xc0000185

You'll need to use recovery tools on your installation media. if you don't have any installation media (like a disc or USB drive), contact your system administrator or PC manufacturer.

اگر چه این خطا اکثرا در ویندوز ۷ رخ می دهد، اما در ویندوز ۸ و ۸.۱ نیز بسیار معمول است. همچنین کاربران ویندوز ۱۰ بسیاری نیز گزارش کرده اند که تجربه مشابهی داشته اند. نمایش خطای 0xc0000185 به این معنی است که سیستم کامپیوتری شما نمی تواند به فایل های مورد نیاز سیستم عامل ویندوز در هارد دیسک دسترسی داشته باشد. به عبارت ساده تر سیستم کامپیوتری شما نمی تواند با هارد دیسک یا فایل های موجود در آن ارتباط برقرار کند. این مورد معمولا به علت یکی از دلایل زیر رخ می دهد:

  • مشکل در کابل متصل شده به هارد دیسک
  • از دست رفتن یا خراب شده فایل های بوت ویندوز
  • خراب شدن هارد دیسک
  • وجود بد سکتور در هارد دیسک

در زیر چندین اقدام موثر برای رفع این خطا ارائه شده است که می توانید آن ها را به ترتیب امتحان کنید.
۱. بررسی اتصالات سیستم
در صورتی که این ارور در کامپیوتر رومیزی اتفاق افتاده است، اولین کاری که باید انجام دهید این است که اتصالات بین اجزاء مختلف سخت افزار سیستم خود را چک کنید، به خصوص هارد دیسک. در کیس خود را باز کنید و هر دو کابل متصل شده به هارد دیسک را بررسی کنید و در صورت جدایی یا شل شدن کابل، آن ها را محکم کنید. از سالم بودن کابل ها نیز مطمئن شوید و در صورت امکان سعی کنید تا از کابل های مشابه دیگر برای اتصال هارد دیسک خود به کابل برق پاور و مادربرد استفاده کنید.
 
 
۲. استفاده از Automatic Repair
این متد زمانی کاربردی است که شما مدیا نصب ویندوز خود را بر روی DVD یا فلش در اختیار داشته باشید.
– DVD نصب ویندوز را در دی وی دی رایتر خود قرار دهید یا فلشی که ویندوز در آن بوت شده است را به سیستم متصل کنید
– سیستم خود را ریاستارت کنید و از طریق DVD یا فلش سیستم خود را بوت کنید (این کار بسته به نوع مادربرد متفاوت است، اما در اکثر مدل ها با زدن دکمه ی F12 بعد از روشن شدن سیستم و قبل از نمایش اولین لوگوی ویندوز، می توانید وارد منوی بوت شوید و وسیله ی مورد نظر خود را برای بوت انتخاب کنید)
– بعد از بوت شدن ویندوز، در صفحه ی انتخاب زبان مورد نظر، از پایین صفحه بر روی Repair your computer کلیک کنید
– حال به ترتیب گزینه های Troubleshoot، سپس Advanced Options و پس از آن Startup Repair را بزنید
 
تا پایان فرآیند تعمیر ویندوز منتظر بمانید و پس از راه اندازی ویندوز در صورتی که دوباره با خطا مورد نظر مواجه شدید متد های بعدی را امتحان کنید.
 
۳. تعمیر BCD با استفاده از خط فرمان
– در ابتدا فایل نصب ویندوز خود را از طریق DVD یا فلش بوت کنید
– یکی از کلید های کیبورد را برای ادامه کار بزنید
– بر روی Repair your computer کلیک کنید
– سپس به ترتیب گزینه های Troubleshoot، بعد Advanced Options و سپس Command Prompt را انتخاب کنید
– حال در پنجره باز شده دستورات زیر را به ترتیب و یکی یکی وارد کرده و Enter را بزنید:

bootrec /scanos 
bootrec /fixmbr
bootrec /fixboot
bootrec /rebuildbcd

 
 
۴. استفاده از ابزار Check Disk
– دکمه های Windows + s را بفشارید، cmd را در پنجره باز شده تایپ کرده، بر روی Command Prompt راست کلیک کرده و Run as administrator را بزنید
– حال در پنجره باز شده عبارت chkdsk /r را تایپ کرده و Enter را بزنید
– ممکن است اجرای این دستور نیاز به ریاستارت کردن ویندوز داشته باشد. در صورت مواجه شدن با پیامی مانند عکس زیر، سیستم خود را ریاستارت کنید
 
حال فرآیند بررسی هارد دیسک شروع شده و در صورت یافتن هر نوع مشکلی در هارد دیسک، آن را برای شما لیست و در صورت امکان تعمیر می کند. پس از اتمام فرآیند، سیستم خود را ریاستارت کرده و حل شدن یا نشدن مشکل را بررسی کنید.
 
۵. استفاده از System Restore
اگرچه به راحتی می توانید خطای 0xc0000185 را با استفاده از هر یک از روش های فوق تعمیر کنید، با این حال ممکن است این روش ها جوابگو نبوده و خطا باقی بماند. در این صورت می توانید از ابزار بازیابی سیستم ویندوز برای حل مشکل استفاده کنید. با استفاده از این ابزار می توانید حالات و تنظیمات سیستم خود را به نزدیک ترین زمانی که سیستم به درستی و بدون مشکل عمل می کرد بازگردانید. دقت کنید که با انجام این کار برنامه هایی که اخیرا در سیستم خود نصب کرده اید پاک خواهند شد. برای انجام این کار:
– در ابتدا فایل نصب ویندوز خود را از طریق DVD یا فلش بوت کنید
– یکی از کلید های کیبورد را برای ادامه کار بزنید
– بر روی Repair your computer کلیک کنید
– سپس به ترتیب گزینه های Troubleshoot، بعد Advanced Options و سپس System Restore را انتخاب کنید
– حال در پنجره باز شده دستورالعمل های موجود را دنبال کنید تا فرآیند بازیابی سیستم شروع شود
 
۶. نصب مجدد ویندوز
در صروتی که هیچ یک از روش های بالا به حل این مشکل کمکی نکرد، تنها گزینه باقی مانده نصب مجدد ویندوز خواهد بود، اگرچه ممکن است زمان بر بوده و هزینه زیادی برای شما در بر داشته باشد.
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.