در گیری غیر طبیعی ram

ADS


amir 3 سال قبل

سلام وقت بخیر من یه لپ تاپی تهیه کردم که نسبت به سیستمش عملکرد خوبی نداره و تو تسک منیجیر هم ram الکی ۸۰% درگیر هستش که بیشترین حجم اشغالی برای antimalware service excutble با ۱۵۰ مگا بایته رم سیستمم ۴ هست مشکل از چی میتونه باشه؟ 

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
اون برنامه رو میتونید ببندیدش مشکلی نداره، اما پیشنهاد میشه توی تسک منیجر وارد بخش startup بشید و برنامه هارو بجز اونایی که مربوط به سی پی یو هستند disable کنید. همچنین اینگونه عمل کنید:
حافظه مجازی را ریست کنید
حافظه مجازی فقط شامل RAM نیست، بلکه بخشی از هارد درایو سیستم‌تان هم محسوب می‌شود. وقتی ویندوز برای انجام کارها با کمبود RAM مواجه می‌شود بخشی از حافظه هارد دیسک‌تان را قرض می‌گیرد تا کارها را به انجام برساند. با این حساب آیا امکان استفاده بیش از حد مجاز از هارد دیسک وجود دارد؟ شاید.
با ریست کردن حافظه مجازی می‌توانید این مشکل را برطرف کنید. برای این کار، دکمه Windows روی کیبورد را زده و Advanced System Settings را جستجو کنید. در تب Advanced، گزینه Performance را یافته و به بخش Settings آن بروید.
مشکل 100 درصد شدن دیسک
 

حالا یک بار دیگر وارد تب Advanced شده و زیر هدینگ Virtual Memory، روی کلمه Change کلیک کنید.
مشکل 100 درصد شدن دیسک
 

اینجا اگر تیک Automatically manage paging file size for all drives برداشته نشده، آن را بردارید. سپس از همین صفحه درایوی که ویندوز روی آن نصب شده (معمولا درایو C) را برگزینید. سایز اولیه باید بر اساس مقدار پیشنهادی ویندوز تنظیم شده باشد.
مشکل 100 درصد شدن دیسک
 

اما باید بدانید که ماکسیمم سایز باید از ۱.۵ برابر سایز رم شما بیشتر نباشد. به عنوان مثال اگر رایانه‌تان ۴ گیگ رم دارد، آن را بیشتر از ۶۱۴۴ مگابایت تنظیم نکنید. بعد از این کار، روی Set کلیک کرده و OK را بزنید. حالا می‌توانید تسک منیجر را برای برطرف شدن مشکل ۱۰۰ درصد شدن دیسک یک بار دیگر چک کنید.
 ویندوز دیفندر یا آنتی ویروس را خاموش کنید
مشکل 100 درصد شدن دیسک
 

تمام نسخه‌های ویندوز دارای یک آنتی ویروس بومی به نام Windows Defender هستند. با این وجود بسیاری ترجیح می‌دهند که از آنتی‌ویروس‌های شخص ثالث مثل کسپرسکی، نورتون یا AVG استفاده کنند. در این که وجود این نرم‌افزارها در هر رایانه‌ای ضروریست شکی نیست، اما این را هم نمی‌توان انکار کرد که اغلب آنتی‌ویروس‌ها به شدت خورنده رم هستند.
بنابراین شاید بد نباشد که با غیر فعال کردن «موقت» آن‌ها، ببینید که مشکل ۱۰۰ درصد شدن دیسک در ویندوز برطرف می‌شود یا خیر. بسیاری از آنتی‌ویروس‌ها، از جمله ویندوز دیفندر به راحتی و از طریق راست کلیک روی آیکن‌شان در تسکبار و فشردن Disable غیر فعال می‌شوند.

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی