مشکل کورتانا در ویندوز

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل کورتانا در ویندوز
amirahak 4 سال قبل

سلام سری قبل سوال پرسیدم در مورد اینکه چطور میشه با کورتانا برنامه ای رو باز کرد ولی شما گفتید که هنوز این قابلیت ایجاد نشده،ولی ایجاد شده خوب هم ایجاد شده شما فقط باید یه open قبلش بگی همه چی حل میشه،ولی یک سوال دیگه دارم از پشتیبانان خوب و سریع ساپاگپ من چند وقته که میگم Hey cortana کورتانا آماده میشه ولی انگار نمیشنوه علامت شنیدن میاد ولی عمل نمیکنه و بعد چند ثانیه سوراخ چشمش تنگ میشه و هاله دور چشمش قطور میشه و جواب نمیده انگار یجوری هنگ میکنه ، نمیدونم چیه ولی اگه تجربه دارید بگید.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
خیلی خلیل از لطف بیکران شما سپاس گذاریم اما نکته ای که می باشد همانطور که میبینید در پاسخ یکه کارشناسان ما برای سوال قبلی شما اراعه کرده اند به شرح زیر است :
 

دستیار صوتی مایکروسافت به دلیل اینکه تقریبا به تازگی منتشر شده در حال حاضر از بسیاری از دستورات مانند باز کردن نرم افزار ها و… پشتیبانی نمیکند و دسترسی محدود تری نسبت به رقبای خود مانند Siri اپل دارد طبق گفته های مایکروسافت به زودی این قابلیت ها نیز به کورتانا نیز اضاف میشود اما در حال حاضر اگر شما دستوری را به آن بدهدید که نتواند آن ها را اجرا کند , در اینترنت کلمه را جستجو خواهد کرد.

جوابی که کارشناسان ما به شما اراعه کردند کاملا درست می باشد , قربان شما زمانی که ویندوز ۱۰ را نصب میکنید این قابلیت به صورت خود به خود بر روی ویندوز ۱۰ نمی باشد و اگر شما open  را در ابتدای اپلیکیشن خود صدا بزنید اپ مورد نظر شما باز نخواهد شد , اما شما با تنظیماتی که ویندوز در اختیار شما قرار میدهد می توانید این قابلیت را اضافه کنید که ما در این قسمت ان را برای شما قرار خواهیم داد .
دستیار هوشمند مایکروسافت یا همان کورتانا، توانایی اجرای فرمان‌های سفارشی کاربر را دارد و شما می‌توانید به دلخواه خود دستورهای صوتی را به این برنامه اضافه کنید. در ادامه با این آموزش کاربردی همراه وینفون باشید.
کورتانای مایکروسافت، با تعداد زیادی از دستورات در ویندوز ۱۰ ساخته شده است. با این حال بعضی اوقات کاری را که از آن می‌خواهید انجام نمی‌دهد. شاید مایکروسافت در مورد اجرای این فرمان فکر نکرده یا دلایل دیگری برای این موضوع داشته باشد.
یک ویژگی در کورتانا وجود دارد که می‌توانید از آن برای ایجاد دستورات جدید استفاده کنید و این به استفاده از فرمان “فایل باز” کمک می‌کند. در اصل، اگر شما یک فایل فرمان جدید با ویندوز ایجاد کنید و آن را به چیزی  ارجاع دهید، می‌توانید از کورتانا بخواهید که پرونده را باز کند که این دستور را به وجود می‌آورد که اساسا یک دستور سفارشی را از طریق کورتانا اجرا می‌کند.

نحوه ی اجرای فرمان‌های سفارشی با کورتانا

  • با استفاده از کلید ترکیبی Windows + R یا کلیک راست روی منوی استارت، Run را برای باز کردن جعبه فرمان انتخاب کنید.

این دستور را وارد کنید: C:\Users\USERNAMEGOESHERE\AppData\Roaming\Microsoft\Windows\Start Menu\Programs

  • روی یک منطقه خالی راست کلیک کنید، New را انتخاب کنید و روی Shortcut کلیک کنید.
  • وقتی فیلد Type the location of the item را مشاهده کردید؛ از این برای وارد کردن فرمانی که می‌خواهید ویندوز آن اجرا کند، استفاده کنید. شاید شما بخواهید کامپیوتر خود را راه اندازی مجدد کنید، سپس این دستور را وارد کنید: shutdown.exe -r
  • کلید میانبر را هر چه می‌خواهید بنویسید، ترجیحا چیزی که می‌توانید تلفظ کنید، بنابراین شما می‌توانید آن را به عنوان یک دستور صادر کنید. به عنوان مثال: Hey Cortana, Open ‘Restart My PC. البته بررسی کنید که این دستور قبلا برای کورتانا تعریف نشده باشد.
  • پس اتمام عملیات، کورتانا باید دستور مورد نظر را اجرا کند و کامپیوتر ریستارت شود.

نکته: راه‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌توانید دستورات خود را سفارشی کنید، برای تغییرات مختلف دیگر به دستور shutdown نگاه کنید.
 
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی