مشکل نشناختن یک سیستم در شبکه

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل نشناختن یک سیستم در شبکه
jalil847 4 سال قبل

با سلام و خسته باشید ، جدیدا روی یک کامپیوتر از ۳ کامپیوترمجموعه ویندوز ۱۰ نصب کردم ، ووصل شدم به شبکه ،یا وای فای مجموعه ، ولی کامپیوتر های دیگر و پرینتر و … رو که به کامپیوتر اصلی یا سرور وصل هست رو نمیبینم ، اونایی که تو شبکه هستن من رو میبینن تو کامپیوترشون ،ولی من بقیه رو نمیبینم ، لازم به ذکره قبلا که ویندوز ۷ بود به راحتی با وصل شدن به وای فای و روشن کردن شیرینگ تو تنظیمات شبکه ، سایر کامپیوتر ها رو میدیدم و از پرینتر و غیر استفاده میکردم ، لازم به ذکر همین کار هارو کردم و اسم کامپیوتر رو متفات گذاشتم و ورک گروه هم یکی هست ، لطفا راهنمایی بفرمایید . که در قسمت نتورک چیکار کنم بقیه کامپیوتر ها و پرینترهای متصل به شبکه رو ببینم ، اگه سریع باشه ممنون میشم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
موارد زیر را قدم به قدم طی کنید و مجددا به ما اطلاع دهید .
 
یکی از مواردی که در شبکه های کامپیوتری خیلی مورد استفاده قرار می‌گیرد، اشتراک گذاشتن پرینتر است. در یک شبکه پس از نصب پرینتر اگر می‌خواهید بقیه افراد موجود در شبکه نیز بتوانند از پرینتری که نصب کرده‌اید، استفاده کنند، می‌توانید آن را به اشتراک بگذارید.
 قبل از شروع هر کاری از این موارد مطمئن شوید:

  • پرینتر به کامپیوتر اصلی ( از طریق کابل با به صورت بیسیم ) متصل است.
  • پرینتر روشن است.
  • پرینتر در کامپیوتر اصلی به درستی نصب شده و کار می‌کند.
  • کامپیوتر اصلی به شبکه‌ای که می‌خواهیم در آن کار اشتراک گذاری را انجام دهیم، متصل است.

اگر در انجام این موارد بی‌دقتی صورت گیرد، زمان زیادی را بدون دستیابی به نتیجه از دست خواهید داد!
 
ابتدا باید بررسی کنیم که آیا کامپیوتر ما از طریق شبکه در دسترس دیگر اعضای شبکه هست یا خیر. برای فعال کردن این قابلیت مسیر زیر را دنبال می‌کنیم. 
Start  -> Control Panel -> Network and Internet -> Network and Sharing Center -> Advanced sharing settings
معمولا از بخش home or work کار را ادامه می‌دهیم. همانند شکل زیر گزینه Turn on file and printer sharing فعال می‌کنیم.
 
 
 
در ویندوز ۱۰ رسیدن به این بخش کمی متفاوت است:
Start  -> Control Panel -> Network and Internet -> View network status and tasks -> Change advanced sharing settings
در ادامه:
 به Control panel می‌رویم و بر روی گزینه Devices and Printers  کلیک می‌کنیم.
 سپس روی پرینتری که می‌خواهیم به اشتراک بگذاریم کلیک راست کرده و گزینه printer properties را انتخاب می‌کنیم.
 
 
از پنجره‌ای که باز می‌شود روی تب sharing کلیک می‌کنیم. همانطور که مشاهده می‌کنید گزینه share this printer غیر فعال است و با فعال کردن آن پرینتر به اشتراک گذاشته می‌شود.
در بخش share name می‌توانیم نام دلخواهی برای پرینتر انتخاب کنیم. ( این همان نامی است که دیگر کاربران هنگامی که می‌خواهند از پرینتر به اشتراک گذاشته شده استفاده کنند، می‌بینند)
 
 
 حالا بر روی گزینه Additional Drivers کلیک می‌کنیم و در پنجره باز شده درایورهای لازم را برای پردازنده‌های ۳۲ و ۶۴ بیتی جهت نصب انتخاب می‌کنیم. اگر از یک کامپیوتر ۶۴ بیتی استفاده می‌کنید، بهتر است پرینتر را برای کامپیوترهای ۳۲ بیتی هم فعال کنید و اگر از یک کاپیوتر ۳۲ بیتی استفاده می‌کنید، بهتر است که پرینتر را برای کامپیوترهای ۶۴ بیتی نیز فعال کنید.
 
 
نحوه استفاده از پرینتر به اشتراک گذاشته شده:
برای این کار در منو Run , Start را سرچ و سپس بر روی آن کلیک می‌کنیم. در پنجره باز شده اسم یا آی پی کامپیوتری که پرینتر روی آن نصب شده است و آن را به اشتراک گذاشته‌ایم به صورت زیر وارد می‌کنیم:
computer name\\ یا  IP Address \\
در پنجره باز شده پرینتر شیر شده را می‌بینیم که با دو بار کلیک بر روی آن، درایو آن بر روی سیستم جدید نصب شده و پرینتر قابل استفاده خواهد شد.
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

با سلام ، ممنون از جواب ولی مورد من دقیقا برعکس اینه ، پرینترها به کامپیوتر اصلی وصل هست ، و سایر کامپیوترها ازش استفاده میکنند . فقط کامپیوتر من که تازه روش ویندوز ۱۰ نصب کردم نمیتونه پیدا کنه ، ضمنا مشکل تنها پرینتر نیست ، مشکل شبکه شدن هست ، مثلا سایر کامپیوتر ها همدیگه رو تو قسسمت شبکه شون میبینن و فایل ردو بدل میکنن حتی کامپیوتر من رو هم میبینن ولی من نمیتونم هیچکدوم رو تو شبکه کامپیوترم (Network) ببینم .

ضمنا من به مودم شرکت وصلم و اینترنت میده فقط عرض کردم سایر دستگه های متصل به شبکه در کامپیوتر من دیده نمیشه . در حالی که سایر کامپیوتر ها هیچ مشکلی ندارند

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

قربان دقیقا اشاره نشده بود که منظور از قطع شدن از شبکه چی هست دقیقا ! کارت شبکه شما علامت قرمز روش میاد ؟ یا Send و Recieve شما صفر میشه ؟ یا چیز دیگه … اما اگر از مشکل سخت افزاری و خود سیستم عامل عبور کنیم که راهکار آخر هست موارد زیر رو هم انجام بدید :

وارد Device Manager بشید و کارت شبکه مورد نظر رو باز کنید و از قسمت Hardware اگر اشتباه نکنم گزینه Network Address رو انتخاب کنید و یک آدرس MAC جدید به این کارت شبکه بدید و OK کنید ، سیستم رو Restart کنید تا این MAC به سویچ شما اعلام بشه ، معمولا اینکار یک شوک به کارت شبکه وارد می کنه و در بسیاری از موراد مشکل رو حل می کنه.
Command Prompt رو با دسترسی Administrator باز کنید و دستور netsh winscok reset رو وارد کنید تا تمامی تنظیمات شبکه ای شما به حالت اول برگرده …
از قسمت Services توجه کنید سرویس های Network Connections و همچنین Wired LAN حتما در حالت Started باشن …

اما حتما توصیه میکنیم از سلامت کارت شبکه و خود سیستم خود مطمن شوید و مطمن شوید که ای پی های وارد شده را دستی تنظیم کرده اید با فرض اینکه شما تمام این کار ها را انجام داده اید شما ای پی ها رو دستی تنظیم کردین پس مشکل کانفلیکت آی پی ندارین ، اتصالات هم چک کردین مشکلی نداشته پس مشکلی که باقی می مونه اینه که ممکنه این ایراد از کارت شبکه شما یا سیستم عاملتون باشه پیشنهاد بنده اینه که شما کارت شبکه ها رو عوض کنین اگه درست نشد اونوقت سیستم عامل رو بررسی کنین.

توصیه میکنم ممکن است به دلیل تغییر ویندوز این مشکل پیش اومده باشه و حتما باید از سیستم اصلی مجدا اتصالات را بررسی کنید و یا همانند روشی که ذکر شده شکی در شبکه وارد کنید .

باتشکر,
تیم پشتیبانی