عدم اجرای dvd آموزشی روی لب تاب

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارعدم اجرای dvd آموزشی روی لب تاب
samvnarges 4 سال قبل

سلام بنده یک dvd آموزش فتوشاپ از شرکت نوین پندار دارم که متاسفانه با وجود اینکه در صفحه مای کامپیوتر لوگوی برنامه دیده می شود ولی همین که روی آن کلیک می کنم لب تاب شروع به پردازش می کند و صدای آن تقریبا شنیده می شود اما بعد از گذشت مدتی هیچ اتفاقی نمی افتد.با کیک راست هم آن را باز می کنم و وقتی به قسمت فایلهای آموزشی آن می روم با هیچ پلیری باز نمی شوند لطفا راهنمایی بفرمایید.ویندوز بنده ۱۰ هست . ۶۴ بیتی البته غیر اورجینال،آنتی ویروس اینترنت سکیوریتی۱۲،در پایان یادآور می شوم که dvd روی کامپیوتری که ویندوز هفت روش نصب بود بدون هیچ مشکلی بصورت خودکار اجرا شد، حتی با یک رایتر اکسترنال که به لب تاب وصل کردم  dvd را امتحان کردم باز مشکل کماکان  دقیقا مثل سابق وجود داشت .منم همین لب تاب رو دارم و میخوام از این dvd آموزشی در این ایام کرونا استفاده کنم ولی این مشکل منو هلاک کرده لطفا کمک کنید.خیلی ممنونم

2 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
این مشکل می بایست به صورت ۹۹% با رفتن به حالت سیف مود رفع شود لطفا یک مرتبه باتوجه به حالت زیر به سیف مود رفته و انجا نیز بررسی کنید .
روش اول: استفاده از کلید Shift در زمان ریستارت کردن ویندوز ۱۰ در صفحه لاگین ویندوز
اگر امکان لاگین ویندوز ۱۰ وجود ندارد و سیستم شما تا صفحه ورود به ویندوز (Sign In screen) بالا می آید، کلید Shift صفحه کلید خود را نگهدارید و همزمان دکمه Power در گوشه سمت راست پایین صفحه نمایش را زده و از منوی باز شده گزینه Restart را بزنید.
تصویر صفحه لاگین ویندوز 10 برای ورود به Safe mode
با ریستارت ویندوز ۱۰ درحالیکه دکمه Shift را گرفته اید، لپ تاپ ریستارت شده و صفحه انتخاب گزینه های بوت ویندوز ۱۰ بالا می آید. در این صفحه گزینه Troubleshoot (مشکل زدایی) را انتخاب کنید.
تصویر گزینه های مشکل زدایی ویندوز 10
در صفحه جدیدی که ظاهر می شود گزینه Advanced options را انتخاب کنید.
تصویر دسترسی به گزینه های پیشرفته مشکل زدایی ویندوز 10
حال در صفحه Advanced options ، گزینه Startup Settings را انتخاب کنید. با توجه به نسخه ویندوز ۱۰ شما، ممکن است در ابتدا این گزینه را مشاهده نکنید، دراین صورت لینک See more recovery options در پایین صفحه را کلیک کنید.
گزینه های مشکل زدایی ویندوز 10 در سیف مد
بنابراین دکمه تنظیمات استارت آپ (Startup Settings) ویندوز ۱۰ را که حالا ظاهر شده است، کلیک کنید.
تنظیمات استارت آپ ویندوز 10 برای مشکل زدایی
در پنجره جدیدی که باز می شود، ویندوز ۱۰ امکان ریستارت لپ تاپ یا کامپیوتر را به حالات مختلف فراهم ساخته است. این گزینه ها شامل موارد زیر می باشد:

  • فعال سازی مد تصویر شفافیت پایین که ویندوز با گرافیک اورجینال بالا می آید (Enable low-resolution video mode)
  • فعال سازی مد دیباگ یا رفع خطا (Enable debugging mode)
  • فعال سازی لاگین بوت (Enable boot logging)
  • فعال سازی مد مشکل زدایی یا سیف مد (Enable Safe Mode)
  • غیرفعال سازی اجرا امضای درایورها (Disable driver signature enforcement)
  • غیرفعال سازی بارگذاری محافظت زودرس ضد بدافزار (Disable early-launch anti-malware protection)
  • غیرفعال سازی ریستارت خودکار در زمان خرابی سیستم (Disable automatic restart on system failure)

یکی از گزینه های دردسترس در پنجره تنظیمات استارت آپ ویندوز ۱۰، فعال سازی بوت Safe mode است. در این پنجره کافی است دکمه Restart را بزنید.
تنظیمات استارت آپ ویندوز 10 برای مشکل زدایی بوت ویندوز 10
حال ویندوز ۱۰ دوباره ریستارت می شود و وقتی بالا می آید گزینه های بوت ویندوز ۱۰ حالا فعال هستند و می توانید از آنها انتخاب کنید. برای رفتن به Safe mode سه حالت در دسترس است:

  • حالت Safe mode استاندارد (Standard Safe Mode): در این پنجره گزینه ۴ یا دکمه F4 صفحه کلید را بزنید تا Safe mode استاندارد فعال شود
  • حالت Safe mode با امکانات شبکه (Safe Mode with Networking): برای اینکه امکانات ارتباط با شبکه در حالت مشکل زدایی یا Safe mode ویندوز ۱۰ را داشته باشید، بایستی گزینه ۵ یا کلید F5 صفحه کلید را بزنید.
  • حالت Safe mode با کامند پرامپت (Safe Mode with Command Prompt): در این وضعیت سیستم در حالت Safe mode بوت کرده و به پرامپت DOS دسترسی خواهید داشت. برای اینکار بایستی گزینه ۶ یا کلید F6 صفحه کلید را بزنید.

تصویر بوت ویندوز 10 در Safe mode
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی

بسیار ممنونم اقدامات رو انجام دادم الان هنگام کلیک جهت اجرای dvd با پیغام publisher not specified مواجه میشم باید چکار کنم؟

مرورگر پیش فرض رو هم تغییر دادم و دوباره امتحان کردم فایده نداشت

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

برای رفع مشکلی که ذکر کردید این عمل را انجام دهید .
حل ارور the system cannot find the path specified از طریق رجیستری
اولین روشی که برای حل خطای windows cannot find یا پیدا نکردن فایل ویندوز توضیح می دهیم تغییر رجیستری است. قبل از اینکه رجیستری را تغییر بدهیم از آن نسخه پشتیبان می گیریم تا در صورت خرابی از نسخه پشتیبان را بازیابی کنیم. کلیدهای ویندوز + R را با هم فشار دهید تا پنجره Run باز شود. در این پنجره regedit را تایپ کنید و OK را فشار دهید و یا اینکه enter کنید.
 
حالا برای اکسپورت کردن رجیستری مسیر File > Export را طی کنید.
 
بعد یک نام را برای نام فایل انتخاب کنید که در اینجا ما backup را انتخاب می کنیم و در قسمت Export range عبارت ALL را انتخاب می کنیم. روی دکمه Save کلیک می کنیم تا رجیستری اکسپورت شود.
 
زمانی که خرابی اتفاق افتاد شما می توانید خیلی ساده این فایل را برای بازیابی رجیستری اجرا کنید.
خب الان برای رفع خطای the system cannot find the path specified دوباره کلیدهای ویندوز + R را فشاردهید و regedit را تایپ و اینتر کنید. در پنجره باز شده در سمت چپ مسیر زیر را دنبال کنید:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion
حالا در قسمت currentVersion دنبال RunOnce بگردید اگر وجود نداشت باید آن را ایجاد کنید. برای ایجاد RunOnce در قسمت currentVersion کلیک راست کنید و از منو New>key را انتخاب کنید. برای نام کلید RunOnce را وارد کنید.
 
حالا در قسمت سمت چپ به مسیر زیر بروید:
HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\
حالا در قسمت currentVersion دنبال RunOnce بگردید اگر وجود نداشت مراحل بالا را تکرار کنید و اگر وجود داشت پنجره Registry Editor را ببندید و کامپیوتر را ریستارت کنید. بعد از اینکه کامپیوتر را ریستارت کردید باید خطای system cannot find the file specified حل شده باشد.
در مرحله بعد در صورتی که مشکل شما رفع نشد , حتما اقدام به اپدیت ویندوز کنید زیرا اگر هر مشکلی در اجرای یک فایل dvd وجود داشته باشد با رفتن به حالت سیف مود شما میتوانید به راحتی فایل ها را باز کنید و طبیعتا نباید به مشکلی برخورد کنید .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی