عدم نصب شدن بازی

ADS


AMIN200 3 سال قبل

من میخواهم  یک بازی به نام IGI را نصب کنم ولی ارورDLL با کد -۱۱(منفی ۱۱) میدهد چه کاری انجام دهم تا مشکلم حل شود لطفا راه حل را به صورت ابتدایی بازگو کنید

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
“برای اینکه مشکل ارورDLL با کد -۱۱(منفی ۱۱) را برطرف کنید باید مراحل زیر را طی کنید:
روش اول: برنامه را دوباره نصب کنید
یکی از روش‌های حل این مشکل، دوباره نصب کردن برنامه یا بازی مورد نظری است که این ارور را هنگام اجرای آن دریافت می‌کنید.
در حقیقت، این روش یکی از راه‌های متداول حل مشکل Unarc.dll در هنگام اجرای بازی‌ها است و احتمال درست شدن آن با این کار زیاد است.
اگر دوباره نصب کردن بازی یا نرم‌افزار منجر به برطرف شدن این مشکل نشد و پس از آن همچنان پیغام خطای مذکور را دریافت کردید، روش‌های بعدی را امتحان کنید.
روش دوم: فایل Unarc.dll را رجیستر کنید
دومین راه برای برطرف کردن این مشکل، رجیستر کردن فایل Unarc.dll است. برای این کار باید کمی با ویندوز آشنایی داشته باشید، و طبق دستورالعمل زیر این کار را انجام دهید:
قدم اول: فایل unarc.dll فعلی را در کامپیوتر خود پیدا کنید و آن را به unarc.bak.dll تغییر نام دهید. (برای پیدا کردن فایل از ابزار جستجوی ویندوز استفاده کنید.)
قدم دوم: فایل unarc.dll را از یک کامپیوتر سالم دیگر کپی کنید و در دسکتاپ خود قرار دهید.
قدم سوم: فایل جدید را بر اساس بیت سیستم عامل خود به یکی از فولدرهای زیر برده و در آن‌جا کپی کنید:

  • فولدر System32 برای سیستم عامل‌های ۳۲ بیتی
  • فولدر SysWOW64 برای سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی

قدم چهارم: پس از این نیاز دارید که فایل DLL جدید را در سیستم خود رجیستر کنید. برای این کار PowerShell ویندوز را باز کنید (PowerShell یک ابزار مخصوص در ویندوز است که فضایی شبیه به CMD دارد. برای پیدا کردن آن در ویندوز ۱۰ به سادگی می‌توانید اسم آن را در نوار پایین دسکتاپ جستجو کنید). و آن را با دسترسی ادمین (Run as Administrator) اجرا کنید.
قدم پنجم: دستورات زیر را بر اساس بیت سیستم عامل خود تایپ کنید:
regsvr32 %systemroot%\System32\unarc.dll (برای سیستم عامل‌های ۳۲ بیتی)
regsvr32 %systemroot%\SysWOW64\unarc.dll (برای سیستم عامل‌های ۶۴ بیتی)
بعد از این با زدن کلید اینتر و بستن پنجره پاور شل، سیستم را یک بار ری‌استارت کنید و پس از بالا آمدن مجدد ویندوز برنامه مورد نظر را اجرا کنید و ببینید که مشکل حل شده است یا نه.
روش سوم: درایور کارت گرافیک خود را به‌روزرسانی کنید
این یکی از معمول‌ترین روش‌های برای حل مشکل اجرای بازی‌های پی‌سی است به همین خاطر بهتر است که هر بار که نمی‌توانید یک بازی را به هر دلیلی اجرا کنید (یا بازی به درستی اجرا نمی‌شود و صفحه سیاه است یا سایه‌ها زیادند یا تصویر پرش دارد یا…) یک بار درایور کارت گرافیک خود را آپدیت کنید.
مهم: برای کارت‌های گرافیک مخصوص بازی، بهتر است آخرین نسخه منتشر شده درایور کارت گرافیک خود را (با توجه به مدل کارت و سازنده‌اش -انویدیا یا اِی‌اِم‌دی) از سایت خود سازنده (دقت کنید که برای ورود به این سایت‌ها با آی پی داخل ایران نمی‌توانید اقدام کنید) یا از سایت‌هایی که فایل را برای دانلود قرار می‌دهند استفاده کنید. یا این‌که از داخل کنترل پنل درایور کارت گرافیک خود، به بخش Update رفته و Check for Update را بزنید و از همان‌جا آپدیت کنید. اما اگر این روش‌ها به کارتان نیامد، می‌توانید از طریق ویندوز اقدام کنید.
برای این کار طبق دستورالعمل زیر پیش بروید:
قدم اول: کلیدهای ویندوز و R را همزمان بفشارید تا پنجره Run باز شود. عبارت devmgmt.msc را وارد کنید و روی کلید OK کلیک کنید.
قدم دوم: در پنجره Device Manager درایوری که می‌خواهید آپدیت شود را انتخاب کنید و با کلیک راست کردن روی آن، گزینه Update Driver را از منو انتخاب کنید.
قدم سوم: در پنجره‌ی باز شده گزینه Search automatically for updated driver software را انتخاب کنید تا ادامه دهید.
قدم چهارم: پس از این کافی است مراحل نصب را تا انتها دنبال کنید.
بعد از به پایان رسیدن دانلود و آپدیت شدن درایور کارت گرافیک، سیستم خود را یک بار ری‌استارت کنید. “
اگر هرگونه سوالی داشتید میتوانید در پایین همین مطلب با ما در ارتباط باشید.
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان
ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.