قطع شدن صدا هر چند دقیقه یکبار در لپتاپ

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارقطع شدن صدا هر چند دقیقه یکبار در لپتاپ
رویا ناصری 3 سال قبل

با سلام و احترام
جدیدا روی لپ تاپم ویندوز ۱۰ نصب شده از اون به بعد موقع فیلم دیدن یا آهنگ گوش کردن ، ناگهان صدا قطع میشه و باید کامپیوتر را ریست کنم تا برای چند دقیقه ای درست بشه و دوباره بعد از چند دقیقه صدا قطع میشه .
درایور را uninstall کردم و دوباره install کردم
از Trouble shooting هم استفاده کردم ولی مشکلی را پیدا نکرد که حل کنه

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 2 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
بابت تاخیر در پاسخ دهی از شما پوزش میطلبیم دوست عزیز, 
 
رجیستری خود را اصلاح کنید
بسیاری از کاربران گزارش دادند که بلندگوهای لپ‌تاپ آن‌ها بر روی لپ‌تاپ ایسوس کار نمی‌کنند. این مشکل در حین استفاده از درایورهای Realtek رخ می‌دهد و برای رفع مشکل، باید چند تنظیم در رجیستری را تغییر دهید. برای انجام این کار، این مراحل را دنبال کنید:
Windows Key + R را فشار داده و regedit را وارد کنید. اکنون Enter را بزنید یا OK را بزنید.
پس از باز کردن ویرایشگر رجیستری، به کلید زیر بروید:
    HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\MMDevices\Audio\Render
در صفحه سمت راست روی Render کلیک راست کرده و Permission را انتخاب کنید.
 
اکنون Users را از  list of accounts انتخاب کنید.  Full Controlرا در Allow column بررسی کنید و برای ذخیره تغییرات، روی اعمال و تأیید کلیک کنید.

پس از ایجاد این تغییر، بررسی کنید که آیا مشکل همچنان وجود دارد یا خیر؟ کاربران گزارش دادند که این راه حل مشکل دستگاه Realtek را برطرف کرده است. اما حتی اگر از Realtek استفاده نمی‌کنید، ممکن است بخواهید این راه‌حل را امتحان کنید.
دستگاه خروجی خود را بررسی کنید
برای اینکه مطمئن شوید ویندوز در صدد ارسال صدا به دستگاه هدفون، اسپیکر، بلندگوی بلوتوثی و … است، باید خروجی خود را بررسی کنید.
مرحله ۱: روی فلش کوچک در گوشه سمت راست پایین صفحه، کنار ساعت و تقویم کلیک کنید.
مرحله ۲: روی نماد بلندگو کوچک کلیک راست کرده و Open Sound Settings را انتخاب کنید.
مرحله ۳: در فهرست تنظیمات، دستگاه خروجی خود را انتخاب کنید. از منوی کشویی اطمینان حاصل کنید که دستگاه شما، خواه بلندگو یا یک هدفون متصل به آن به درستی انتخاب شده باشد. در حالی که آنجا هستید، دوبار بررسی کنید که میزان صدا نیز صفر نیست.

درایورهای کارت صدا خود را به روز کنید
یکی از رایج‌ترین منابع مشکل صدا، ارتباط ضعیف بین ویندوز ۱۰ و کارت صدا یا تراشه مورد نظر شماست. این اغلب منجر به قطع صدا می شود. خوشبختانه روش‌هایی برای سازگاری ویندوز ۱۰ و سخت‌افزار صوتی وجود دارد. تنها کاری که باید انجام دهید این است که به روزرسانی‌های مناسب را برای کار پیدا کنید.
مرحله ۱: منوی استارت را باز کرده و Device Manager را جستجو کنید. بر روی نتیجه مربوطه کلیک کنید.
مرحله ۲: در داخل Device Manager لیستی از  آیکون‌، مشاهده خواهید کرد. کنترل کننده‌های صدا، فیلم و بازی را انتخاب کنید. اگر کارت صدا دارید، در آن‌جا نشان داده می‌شود.
مرحله ۳: با دوبار کلیک کردن روی آن، کارت صدا را باز کنید. سپس به تب Driver بروید و گزینه Update Driver را جستجو کنید. با این کار جستجوی خودکار ویندوز برای یافتن به روزرسانی‌های درایور و بارگیری آن‌ها شروع می‌شود.
مرحله ۴: پس از اتمام بروزرسانی، مجدداً سیستم را راه‌اندازی کنید و ببینید آیا اکنون audio شما کار می کند یا خیر.
در اینجا چند نکته اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.
ویندوز همیشه درایورهای صوتی مناسب را به تنهایی پیدا نمی‌کند. اگر این جستجو کارایی نداشته باشد، به وب سایت سازنده کارت صدا مراجعه کرده و به دنبال کارت صدا باشید تا یک روش دستی برای دانلود هرگونه به روزرسانی پیدا کنید.
ممکن است درایور شما فقط به یک ضربه در بایت نیاز داشته باشد. اگر به روزرسانی کار نمی‌کند، سپس Device Manager را باز کنید. دوباره کارت صدا را پیدا کنید و بر روی آن کلیک راست کنید و گزینه حذف را انتخاب کنید. این باعث می‌شود درایور شما از بین برود اما نگران نشوید. رایانه خود را مجدداً راه‌اندازی کنید و ویندوز مجدداً درایور را نصب می‌کند. Audio دوباره روشن می‌شود.
از درایور دستگاه صوتی با کیفیت بالا استفاده کنید
اگر کار روی نرم‌افزار کارت صوتی هیچ تاثیری ندارد، باید سعی کنید درایور صوتی عمومی که ویندوز ۱۰ ارائه می‌دهد را تغییر دهید. این اغلب مشکلات سازگاری را می‌تواند دور بزند و قابلیت‌های صوتی را به فعالیت‌های ویندوز بازگرداند.
مرحله ۱: مجدداً Device Manager را باز کنید و درایور صوتی خود را پیدا کنید.
مرحله ۲: بر روی درایور راست کلیک کرده و درایور Update را انتخاب کنید.
مرحله ۳: اگرچه این بار به جای اینکه اجازه دهید ویندوز به طور خودکار آن را جستجو کند، Browse my computer for driver software را انتخاب کنید.
مرحله ۴: سپس گزینه Let me را از لیست درایورهای دستگاه در My computer انتخاب کنید. با این کار لیستی ارائه می‌شود که شامل دستگاه صوتی با کیفیت عالی (High Definition) است. این درایور عمومی ویندوز ۱۰ است. برای دیدن اینکه آیا صدا را بازیابی می‌کند، آن را انتخاب و نصب کنید.

رفع مشکلات کورتانا و میکروفون
vocal assistant داخلی ویندوز ۱۰، (Cortana) می‌تواند انواع دستورات را از طریق صدا به تنهایی دریافت کند.
اما اگر audio به درستی کار نکند، خوب نیست. اگر کورتانا به شکلی که امیدوار بودید به شما پاسخ نمی‌دهد، ممکن است میکروفون مشکل داشته باشد.
ابتدا مطمئن شوید که رایانه شما میکروفون دارد تا Cortana بتواند بشنود. میکروفون یک ویژگی استاندارد برای بسیاری از لپ‌تاپ‌ها و دسک‌تاپ‌های امروزی است، اما تضمین شده نیست. بدون میکروفون داخلی باید به جای آن از جک میکروفون و یک دستگاه خارجی استفاده کنید. این بهترین هدفون با میکروفن داخلی است که هم اکنون می‌توانید خریداری کنید.
اگر میکروفون دارید، بیایید بررسی کنید که تنظیمات Cortana صحیح است.
مرحله ۱: با کلیک کردن روی نماد مربوط به آن در نوار جستجوی ویندوز، Cortana  را باز کرده و سپس در گوشه سمت چپ پایین نماد تنظیمات cog را انتخاب کنید.
مرحله ۲: این گزینه به شما تعدادی از گزینه‌های تغییر کاربری را می‌دهد تا آنچه را که vocal assistant می‌‍تواند انجام دهد کنترل کنید. اطمینان حاصل کنید که گزینه listen for Hey Cortana commands روشن است. اگر نمی‌شنود، vocal assistantشما کار نمی‌کند.
اگر میکروفون دارید و تنظیمات کورتانا خوب است، اما به نظر می‌رسد دستیار هوشمند نمی‌تواند بشنود، تنظیمات recording device را دوباره چک کنید.
مرحله ۱: برای انجام این کار، روی فلش در گوشه سمت راست پایین صفحه، کنار ساعت و تاریخ کلیک کنید.
مرحله ۲: بر روی نماد صوتی کلیک راست کنید (به نظر می رسد بلندگو با امواج صوتی که از آن می‌آیند) و Open Sound Settings را انتخاب کنید.
مرحله ۳: در بخش ورودی از صفحه تنظیمات، مطمئن شوید که میکروفون انتخاب شده است.
مرحله ۴: دوبار روی volume settings کلیک کنید و به Device properties و برگه Levelsبروید. تنظیمات باید حداقل روی ۵۰ باشد، اما هر مقدار تا ۱۰۰ نیز خوب است.

System Restore را انجام دهید
در قسمت جستجو تسکبار “Restore” را تایپ کنید و “Create a Restore Point” را در نتایج انتخاب کنید.

برای راه‌اندازی سرویس بر روی دکمه “Restore System” در پنجره System Properties کلیک کنید. یک پنجره System Restore روی صفحه ظاهر می‌شود . برای ادامه روی دکمه “Next” کلیک کنید. در مرحله بعد، روی کادر کنار “Show More Restore Points” کلیک کنید و قبل از شروع experiencing audio issues، تاریخ بازیابی را انتخاب کنید.

برای ادامه روی دکمه “Next” کلیک کنید. بر روی دکمه “finish” کلیک کنید و ویندوز ۱۰، بازیابی رایانه را ادامه می‌دهد.

به روزرسانی‌های خود را بررسی کنید
مانند سایر سیستم‌عامل‌های مدرن، ویندوز ۱۰ با اصلاحات و پیشرفت‌های جدید بطور مداوم در حال به روز شدن است به ویژه اگر جزئی از برنامه Insider باشید. حتی اگر این راه حل اغلب به روزرسانی درایور است، همیشه بلافاصله اتفاق نمی افتد. ممکن است کمی به روزرسانی مناسب برای درایور شما ظاهر شود، به همین دلیل مهم است که منتظر بمانید.
برخی از به روزرسانی‌های درایور به روزرسانی‌های عمومی ویندوز ۱۰ بسته‌بندی شده‌اند، و برخی دیگر به طور مستقل از سازندگان مانند Realtek در دسترس هستند. در فواصل زمانی، هم به سازنده کارت صدا خود و هم از نماد به روزرسانی ویندوز بازدید کنید و اگر هنوز مشکل صوتی برطرف نشده است، آخرین نسخه‌ها را بررسی کنید. به روزرسانی جدید، می‌تواند راه حلی برای مشکلات شما باشد. در غیر این صورت، خرید رایانه جدید با درایورهای سازگار را در نظر بگیرید.
Microsoft FixIt Troubleshooters را امتحان کنید.
مایکروسافت برای رفع مشکلات صوتی در ویندوز چندین راه‌حل FixIt را حل کرده است.  ابتدا روی Find and fix playing sounds کلیک کنید، سپس Find and fix problems with devices and hardware را پیدا کرده و برطرف کنید.
این مراحل اساساً مشکلات رایج صدا و سخت‌افزار را در لپ‌تاپ برطرف می‌کنند. همچنین، ویندوز برای رفع مشکلات صوتی یک troubleshoot داخلی دارد. فقط روی Start کلیک کنید، troubleshoot  را تایپ کنید و Enter را بزنید. در بالا،  Playing Audio را ببینید. برای اجرای برنامه troubleshoot روی آن کلیک کنید.

BIOS خود را به روز کنید
این کار حتما باید تحت نظر یک متخصص انجام بگیرد . 
اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید.
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.