مشکل(شیاومی ردمی نوت 8) پیدا نکردن وایفای مورد نظر

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل(شیاومی ردمی نوت 8) پیدا نکردن وایفای مورد نظر
shayan 4 سال قبل

وقتی وایفای رو روشن میکنم وایفایمون رو پیدا نمیکنه ولی با بقیه دیوایس ها وایفایمون مشخص میشه



1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
بابت تاخیر از شما پوزش میطلبیم در ابتدا ذکر کنیم برای پاسخ دادن به تیم پشیبانی لازم است ابتدا در سایت ثبت نام کرده و پس از ثبت نام در پایین پاسخ ما کادر به نام کامنت باز خواهد شد که میتوانید در انجا با ما صحبت نمایید . 
 
 شیائومی می ۸ یکی از بهترین پرچمداران بازار است که با سخت افزار قدرتمند، ظاهر زیبا و قیمت مناسب، مورد توجه کاربران قرار گرفته است.

اما پرچمدار چینی‌ها نیز همانند دیگر گوشی‌های برندهای مختلف، مشکلاتی دارد که در ادامه به آن‌ها اشاره کرده و راه‌های برطرف کردن این مشکلات را نیز توضیح می‌دهیم.

۱- ضبط صدای مکالمه (Call recording)
برخی از کاربران این گوشی، مشکلاتی را در کیفیت صدای ضبط شده توسط برنامه ضبط صدایی که در رابط MIUI وجود دارد، گزارش کرده‌اند.

راه حل:
این مشکل به دلیل فعال بودن قابلیت VoLTE بروز می‌کند. برای غیر فعال کردن آن به مسیر Setting> Sim cards & Mobile Networks رفته و VoLTE را غیرفعال کنید.

۲- مشکل قفل تشخیص چهره
برخی کاربران اعلام کردند که قفل تشخیص چهره گوشی همیشه عمل نمی‌کند و گوشی پیغام open your eyes a bit wider (چشمان خود را کمی بازتر کنید) را اعلام می‌کند، بنابراین برای تشخیص چهره نیاز است تا چند بار گوشی را جلوی صورت خود بگیرند.

راه حل:
این مشکل برای کاربرانی رخ می‌دهد که از محافظ‌های صفحه نمایش (گلس) استفاده می‌کنند. حتی اگر گلس روی قسمت ناچ (notch) صفحه نباشد نیز مشکل همچنان پابرجا خواهد بود.

در حال حاضر و تا پیش از به روز رسانی نرم افزاری از طرف شیائومی، تنها راه حل مشکل این است که گلس را از صفحه نمایش جدا کنید و یا از حسگر اثرانگشت برای قفل کردن گوشی خود استفاده نمایید.

۳- خاکستری شدن نوار اعلان
یکی دیگر از مشکلات می ۸ که برخی کاربران با آن مواجه شده‌اند، تیره شدن (خاکستری شدن) نوار نوتیفیکیشن است که فقط با تغییر دادن تم (پوسته) به طور موقت حل می‌شود.

راه حل:
این مشکل با استفاده از ویژگی Dark Mode بروز می‌کند. برای حل آن Dark Mode را در گوشی غیرفعال کنید. قطعا این مشکل با به روز رسانی‌های نرم‌افزاری از بین خواهد رفت.

۴- مشکل در اتصال‌ها
بسیاری از گوشی‌ها در اتصالات وای فای و بلوتوث مشکلاتی دارند. می ۸ نیز از این قاعده مستثنی نیست. کاربران به وجود مشکلاتی در وای فای گوشی اشاره کرده‌اند که در ادامه به راه حل‌های آن‌ها می‌پردازیم.

راه حل:

گوشی و مودم اینترنت خود را برای حداقل ۱۰ ثانیه خاموش کنید. سپس هر دو دستگاه را روشن کرده و گوشی را به مودم متصل کنید.
به مسیر Setting>Power saving رفته و مطمئن شوید این گزینه خاموش (غیرفعال) باشد.
از برنامه Wi-Fi Analyzer استفاده کنید تا ببینید شبکه شما چقدر کاربر دارد و به یک شبکه بهتر سوییچ کنید.
به مسیر Setting>WLAN رفته و اطلاعات اتصال خود با مودم را پاک کنید. برای این کار نام مودم را چند ثانیه لمس کنید و گزینه Forget را زده و سپس دوباره یوزرنیم و پسورد را وارد کنید.

نسخه سیستم عامل (firmware) مودم را چک کنید و اگر به روز نبود، آنرا آپدیت نمایید.
تاریخ و ساعت گوشی خود را چک کنید. در صورت دقیق نبودن از تنظیمات گوشی آنرا اصلاح نمایید.
تنظیمات مودم را بررسی کنید. ممکن است Mac Filtering در مودم فعال باشد که اجازه دسترسی گوشی شما به مودم را نمی‌دهد.

۵- ظاهر نشدن اعلان‌ها در نوار اعلان
یکی از مشکلات شایع در شیائومی می ۸ ظاهر نشدن برخی اعلان‌ها در نوار اعلان و حالت Always on Display صفحه نمایش است. در حال حاضر برای این مشکل راه حلی وجود ندارد و تنها باید منتظر انتشار به روز رسانی نرم افزاری از طرف کمپانی برای رفع آن بود. ولی به دلیل اینکه کاربران زیادی از این مشکل گلایه کرده‌اند، قطعا در بروز رسانی بعدی شاهد رفع این ایراد خواهیم بود.
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی