مشکل انتقال صدا از طری hdmi به تلوزیون

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل انتقال صدا از طری hdmi به تلوزیون
faramarz 3 سال قبل

با سلام 
pc رو با hdmi به تلوزیون وصل کردم ولی صدا ندارم. توی کنترل پنل هم سعی بر عوض کردن آیکون از اسپیکر به توزیون رو داشتم که متاسفانه اصلا آیکون کامپیوتر موجود نیست. لطفا راهنمایی کنید ممنونم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
وی آیکون Volume در کنار ساعت سیستم کلیک راست کرده و گزینه Sounds را انتخاب کنید.

رفع مشکل پخش نشدن صدا در HDMI . آموزشگاه رایگان خوش آموز

در فرم Sound، به تب Playback رفته و روی دستگاه HDMI یا Digital Output Device کلیک راست کنید و گزینه Set as Default را انتخاب کنید.

رفع مشکل پخش نشدن صدا در HDMI . آموزشگاه رایگان خوش آموز

در آخر هم فرم را Apply و ok کنید.
نکته: اگر گزینه HDMI را در تب Playback مشاهده نمی کنید، در یک فضای خالی در این تب کلیک راست کرده و تیک گزینه های Show disconnected devices و Show disabled devices را فعال کنید. فعال سازی این گزینه ها دستگاه HDMI یا Digital Output Device را نشان می دهد و سپس به سادگی روی دستگاه کلیک راست کرده و آن را Enable کنید و دوباره روی دستگاه مربوطه کلیک راست کرده و گزینه Set as default را انتخاب کنید.

رفع مشکل پخش نشدن صدا در HDMI . آموزشگاه رایگان خوش آموزدوباره به کنسول Device manager وارد شوید و به تب View رفته و گزینه Show hidden devices را انتخاب کنید.

رفع مشکل پخش نشدن صدا در HDMI . آموزشگاه رایگان خوش آموز

بدین ترتیب درایورهای مخفی در سیستم نمایش داده می شوند. در این مرحله به سراغ System Device رفته و در آن Audio Controller سیستم تان را بیابید. مثلا در تصویر زیر، Audio Controller برای High Definition Audio Controller است. روی آن کلیک راست کرده و گزینه Enable را کلیک کنید.

رفع مشکل پخش نشدن صدا در HDMI . آموزشگاه رایگان خوش آموز

اگر گزینه Enable کار نکرد، این بار گزینهproperties را انتخاب کرده و در فرم باز شده به تب General رفته و از قسمت پایین پنجره گزینه Enable Device را انتخاب کنید.

رفع مشکل پخش نشدن صدا در HDMI . آموزشگاه رایگان خوش آموز

اگر دکمه Enable غیرفعال است و امکان کلیک کردن روی آن را ندارید، بدین معنی که Audio Controller سیستم شما فعال است. اگر بین از یک Audio Controller در سیستم تان دارید باید روش فوق را روی همه آنها پیاده کنید.

همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع

با تشکر,
تیم پشتیبانی