مشکل در فتوشاپ

ADS


reza 4 سال قبل

سلام من در فتوشاب میخوام فقط بر روی یک لایه تغییرات نور و رنگ اعمال بشه و نمیخوام روی لایه دیگریم اون تغییرات اضافه بشه حال باید چکار کنم؟؟؟

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
در حالت عادی شما تغییراتی که در هر لایه انجام میدهید باید فقط در همان لایه انجام شود اما اگر به هر دلیل این اتفاق صورت نمیگیرد برای شما ابتدا آموزشی کلی کار با لایه ها و سپس آموزشی دیگر برای تنظیم رنگ و نور در هر لایه  را در پایین قرار میدهیم آن ها را تست کنید
آموزش ابتدایی کار با لایه ها
قبل از اینکه ببینیم لایه ها چه هستند و چگونه از آنها می توانیم استفاده کنیم ابتدا بیایید فرض کنیم لایه ها در فتوشاپ وجود نداشتند. ما یک صفحه جدید در فتوشاپ باز می کنیم. به منوی File رفته و گزینه ی New را انتخاب کنید.
Layers آموزش لایه ها
 با این کار صفحه ی New document باز می شود. مقادیر آن را مانند عکس زیر تغییر دهید و Ok را کلیک کنید.
Layers آموزش لایه ها
 با این کار صفحه ی سفیدی مانند عکس زیر مقابل خود خواهید داشت:
Layers آموزش لایه ها
 
 خوب حالا می خواهیم یک طرح ساده روی صفحه بکشیم. از پنل ابزارها Rectangular Marquee Tool را انتخاب کنید.
Layers آموزش لایه ها
 در حالی که Rectangular Marquee Tool را انتخاب کرده اید جایی روی صفحه کلیک کرد و بکشید تا یک مستطیل ایجاد شود. نگران سایز و محل دقیق آن نباشید فقط کافی است تا حدودی شبیه عکس زیر باشد.
Layers آموزش لایه ها
 حال باید آن را با رنگ پر کنیم. از منوی بالا گزینه ی Edit و سپس Fill را انتخاب کنید:
Layers آموزش لایه ها
 در صفحه ای که باز می شود گزینه ی Use را روی Color تنظیم کنید.
Layers آموزش لایه ها
 به محض اینکه Color را انتخاب کنید فتوشاپ پنجره Color Picker را باز می کند که توسط آن می توانیم رنگ مورد نظر را برای مستطیل خود تعیین کنیم. شما هم مثل من رنگ قرمز را انتخاب کنیدو Ok را کلیک کنید.
Layers آموزش لایه ها
 با این کار تصویری مانند زیر خواهید داشت:
Layers آموزش لایه ها
 دیگر به کادر دور مستطیل که نشانه انتخاب بودن آن است نیازی نداریم بنابراین برای اینکه آن را از حالت انتخاب شده خارج کنیم به منوی Select رفته و گزینه ی Deselect را انتخاب کنید.
Layers آموزش لایه ها
 خوب تا اینجا مستطیل اول را به خوبی ایجاد کردیم. حال باید مستطیل دوم را ایجاد کنیم. دوباره مراحل بالا را طی کنید و مستطیلی به شکل زیر روی مستطیل قبلی ایجاد کنید
Layers آموزش لایه ها
 این بار رنگ سبز را برای آن انتخاب کنید
Layers آموزش لایه ها
 در نهایت به منوی Select رفته و Deselect را انتخاب کنید. تصویر نهایی باید به صورت زیر باشد:
Layers آموزش لایه ها
 حال فرض کنید هنگام رسم اشتباه کرده ایم و مستطیل قرمز باید بر روی سبز قرار گیرد. برای این کار باید مستطیل قرمز را بر روی مستطیل سبز انتقال دهیم. برای این کار ….؟!! یک دقیقه صبر کنید مشکلی وجود دارد! چگونه این کار را انجام دهیم؟ به نظر ساده می آید اما نمی توانیم چنین کاری انجام دهیم! در واقع پیکسل های دو مستطیل در هم ادغام شده اند و قابل جدا شدن نیستند! الان ما دو مستطیل جدا نداریم بلکه یک شکل یکپارچه داریم که ترکیبی از دو رنگ قرمز و سبز است. حتی پس زمینه سفید هم با آنها یکپارچه است و قابل جدا شدن نیست.  بیایید به پنل لایه ها نگاهی بیاندازیم تا ببینیم چه اتفاقی افتاده است. همانطور که می بینید زمینه ی سفید و مستطیل سبز و قرمز همه در یک لایه قرار دارند:
Layers آموزش لایه ها
 به دلیل قرار گیری همه ی طرح ما در یک لایه کار خاصی نمی توانیم روی آن انجام دهیم مگر اینکه از اول شروع کنیم و این بار مستطیل قرمز را روی سبز بکشیم. به نظر من این راه اصلا خوب نیست و حتما باید راه بهتری وجود داشته باشد. خوشبختانه چنین راهی وجود دارد و آن استفاده از لایه ها است. حال که دیدیم فتوشاپ بدون لایه ها چگونه است اجازه بدهید ببینیم لایه ها چه کارهایی می توانند برای ما انجام دهند. اول از همه بیایید تمام صفحه را سفید کنیم. به منوی Edit رفته و گزینه Fill را انتخاب کنید. هنگامی که پنجره Fill باز شد گزینه ی Use را به White تغییر دهید.
Layers آموزش لایه ها
 بر روی Ok کلیک کنید. با این کار فتوشاپ تمام صفحه را برای ما سفید می کند:
Layers آموزش لایه ها
پنل لایه ها
 قبل از اینکه ادامه دهیم بگذارید نگاهی اجمالی بر مرکز فرماندهی لایه ها در فتوشاپ بیاندازیم یعنی پنل لایه ها. ما از پنل لایه ها برای ایجاد لایه ی جدید، پاک کردن لایه ها، جابجا کردن لایه ها بالا و پایین یکدیگر، خاموش و روشن کردن لایه ها و خیلی کارهای دیگر استفاده می کنیم. در حال حاضر پنل لایه ها نشان می دهد که یک لایه در صفحه ی کار خود داریم که نام آن Background است. لایه ی Background یا پس زمینه یک نوع لایه ی مخصوص در فتوشاپ است که در یک مقاله ی دیگر به تفصیل در مورد آن صحبت خواهیم کرد. در قسمت چپ نام لایه تصویر بنداگشتی به رنگ سفید داریم که پیش نمایشی از محتویات صفحه را به ما نشان می دهد.
Layers آموزش لایه ها
 هنگامی که مستطیل ها را رسم می کردیم هر دوی آنها در لایه ی background رسم می شدند به همین دلیل نمی توانستیم آنها را جابجا کنیم. حال قصد داریم هر بخش را در لایه ی مربوط به خود رسم کنیم.  اجازه دهید یک لایه برای اولین مستطیل خود بالای لایه ی background ایجاد کنیم. برای ایجاد لایه ی جدید روی آیکون New Layer در قسمت پایین پنل لایه ها کلیک کنید.
Layers آموزش لایه ها
 با این کار یک لایه بالای لایه ی Background ایجاد می شود که فتوشاپ نام آن را Layer 1 می گذارد. اگر به تصویر بندانگشتی لایه ی Layer 1 نگاه کنید صفحه ی شطرنجی می بینید که در فتوشاپ به معنای خالی بودن لایه است.
Layers آموزش لایه ها
 توجه کنید که Layer 1 هایلایت شده که به معنای این است لایه در حالت فعال قرار دارد و تمام کارهایی که انجام می دهیم روی این لایه انجام می شود. بیایید اولین مستطیل خود را ایجاد کنیم. به همان ترتیب که قبلا گفتم مستطیل قرمز را ایجاد کنید:
Layers آموزش لایه ها
 حال به پنل لایه ها نگاه کنید. در تصویر بند انگشتی لایه ی Layer 1 مستطیل قرمز را می بینیم که کاملا در لایه ای مستقل از Background قرار گرفته است.
Layers آموزش لایه ها
 بیایید مستطیل دوم را اضافه کنیم. دوباره با استفاده از آیکون New Layer لایه ی جدیدی ایجاد کنید.
Layers آموزش لایه ها
 لایه ی دوم با نام Layer 2 بالای لایه ی Layer 1 ایجاد می شود. فتوشاپ لایه ی جدید را همیشه بالای لایه ای که در حالت انتخاب قرار دارد، قرار می دهد.
Layers آموزش لایه ها
 لایه ی ۲ را در پن لایه ها انتخاب کنید و مستطیل سبز را به همان ترتیب که قبلا گفتم در آن رسم کنید. اگر مراحل را درست انجام داده باشید تصویر زیر را مشاهده خواهید کرد
Layers آموزش لایه ها
 اگر به پنل لایه ها نگاه کنید می بینید که لایه ی دوم در بالای لایه ی اول قرار گرفته و لایه ها از هم کاملا مستقل هستند.
Layers آموزش لایه ها
 بار اول که همه ی مستطیل ها در یک لایه قرار داشتند هیچ راهی نبود که مستطیل قرمز را بر روی مستطل سبز انتقال دهیم. اما این بار که هر کدام در یک لایه ی مستقل هستد می توانیم با جابجا کردن لایه ها این کار را به سادگی انجام دهیم.  در حال حاضر مستطیل سبز روی مستطیل قرمز قرار دارد زیرا در پنل لایه ها لایه ی مستطیل سبز بالای لایه ی مستطیل قرمز قرار دارد. در پنل لایه ها هر لایه ای که بالاتر باشد جلوتر است و هر لایه ای که پایین تر باشد عقب تر است. لایه های جلویی روی لایه های عقبی را می پوشانند. این بدان معناست که اگر می خواهیم مستطیل قرمز روی مستطیل سبز قرار گیرد کافی است کافی است در پنل لایه ها لایه ی مستطیل قرمز را به بالای لایه ی مستطیل سبز انتقال دهیم. برای این کار روی Layer 1 کلیک کرده تا به حالت انتخاب درآید
Layers آموزش لایه ها
 دکمه ی ماوس را نگه داشته و آن را به بالای Layer 2 بکشید و ماوس را رها کنید.
Layers آموزش لایه ها
 با این حرکت Layer 1 به بالای Layer 2 منتقل می شود
Layers آموزش لایه ها
 
 در صفحه ی اصلی می بینید که مستطیل قرمز روی مستطیل سبز قرار گرفته است
Layers آموزش لایه ها
 بدون وجود لایه ها انتقال مستطیل قرمز بر روی مستطیل سبز ممکن نبود یا نیاز به کار فراوانی داشت. اما وقتی هرچیزی در لایه ی خودش قرار بگیرد این کار به راحتی صورت می گیرد. لایه ها بخش های مختلف تصویر را جدا می کنند تا کار روی هر لایه جداگانه انجام گیرد. لایه ها در فتوشاپ درها را بر روی خلاقیت باز می کنند و خیلی کارهای ناممکن را ممکن می سازند. 
 
 
تنظیمات تصویر در مقابل لایه های تنظیم
تمام تنظیمات تصویر استاندارد Photoshop با بالا رفتن از منوی Image و انتخاب Adjustments، پیدا می شوند. اما مشکل این تنظیمات این است که آن ها ایستا هستند، به این معنی که ویرایش ها به طور مستقیم روی لایه اعمال می شوند و تغییراتی که ما با آن ها ایجاد می کنیم دائمی است.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
 

با این حال، بسیاری از این تنظیمات تصویر به عنوان لایه های تنظیم نیز موجود هستند. و برخلاف تنظیمات استاتیک، لایه های تنظیم هیچ تغییری دائمی ایجاد نمی کنند. در عوض، تمام ویرایش های ما در داخل لایه تنظیم، تنظیم شده است. آنچه در سند مشاهده می کنیم، پیش نمایش آنچه در آن تغییرات به نظر می رسد است. و از آنجا که هیچکدام از تغییرات ما دائمی نیست، ما همیشه می توانیم به عقب برگردیم و تنظیمات را هر زمان که بخواهیم، ویرایش کنیم.
از کجا می توان لایه های تنظیم فتوشاپ را پیدا کرد
برای افزودن یک لایه تنظیم، به پنل Layers خود بروید و در پایین روی نماد New Fill یا Adjustment Layer کلیک کنید.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
 

همه تنظیمات تصویر Photoshop به عنوان لایه های تنظیم در دسترس نیستند، اما اکثر آن ها عبارتند از:
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
 

نحوه استفاده از یک لایه تنظیم
به عنوان مثال، یک لایه تنظیم Black & White را از لیست انتخاب می کنم.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
نحوه استفاده از یک لایه تنظیم

پس از افزودن یک لایه تنظیم، به عنوان لایه جداگانه خود در پانل Layers ظاهر می شود.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
پانل Layers

و کنترل ها و گزینه های لایه تنظیم در پنل Properties Photoshop ظاهر می شوند. در اینجا دقیقاً همان کشویی های رنگی و دکمه Auto را می بینیم که قبلاً در جعبه گفتگوی تنظیم سیاه و سفید استاندارد مشاهده کردیم.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
گزینه های لایه تنظیم در پنل Properties Photoshop

تنها مواردی که ما نمی بینیم دکمه های OK و Cancel است و دلیل این امر این است که ما هرگز تنظیمات خود را بر روی تصویر اعمال نمی کنیم. این اثر همه در لایه تنظیم خود موجود است. و همانطور که در یک لحظه خواهیم دید، همیشه می توانیم بعداً برگردیم و ویرایش این تنظیمات را انجام دهیم.
دکمه Auto را کلیک خواهم کرد، دقیقاً مانند آنچه که قبلاً انجام دادم.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
دکمه Auto

و نتیجه مشابه را از لایه تنظیم دریافت می کنیم همانطور که در تنظیم تصویر استاندارد انجام دادیم.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
درست مانند لایه های معمولی، می توانیم با کلیک بر روی نماد دید در پانل Layers، لایه تنظیم را روشن یا خاموش کنیم. لایه را خاموش کنید تا تصویر اصلی خود را مشاهده کنید و دوباره آن را روشن کنید تا اثر لایه تنظیم را مشاهده کنید.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
نمایش و پنهان کردن لایه تنظیم

نحوه ویرایش یک لایه تنظیم
اما برخلاف تنظیمات استاندارد تصویری که بطور دائم اعمال می شوند، لایه های تنظیم قابل ویرایش هستند. اگر در پنل Properties گزینه های لایه تنظیم را مشاهده نمی کنید، مطمئن شوید که لایه تنظیم در پنل Layers انتخاب شده است.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC
نحوه ویرایش یک لایه تنظیم

و سپس در پنل Properties می توانید هرگونه تغییر مورد نیاز خود را انجام دهید. پس از اتمام کار، می توانید نسخه JPEG دیگری از اثر را ذخیره کنید، یا می توانید برای بازیابی نسخه اصلی تصویر، لایه تنظیم را خاموش کنید. یا فقط می توانید سند فتوشاپ خود را ذخیره و بسته کنید.
آموزش لایه های تنظیم در فتوشاپ CC

اما اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هر سوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
با تشکر,
تیم پشتیبانی.
 

rezamxc  

شما متوجه منظور من نشدید من یک عکس ترمیم کردن و بهش لول دارم حالا میخوام پس زمینه بهش بدم و این کار هم کردم ولی تغییراتی که روی لول دادم روی پس زمینه اعمال میشه و نمیخوام اینطور بشه

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

دوست عزیز بابت پاسخ اشتباه از شما عذر میخواهیم اما کارشناس مربوطه بررسی کرده و بیان عرض شود در حالت عادی این مشکل نباید برای شما به وجود بیاید و مشکل بسیار نادری است یعنی نباید زمانی که شما تنظیمات یک لایه رو تغییر میدین تنظیمات دیگر لایه ها نیز عوض شود و ممکن از مشکل از تنظیمات تغییر داده رخ داده باشد که توصیه میکنمیا گر تنظیماتی عوض کرده اید ان را به حالت عادی برگردانید اما اگر این کار را نکرده اید و تنظیماتی را تغییر ناده اید , یک نسخه دیگر از فوتوشاپ را نصب نمایید و چک کنید ایا این مشکل در ان فوتوشاپ نیز برقرار است یا نه , اما اگر به هر دلیلی نمیخواهید فوتوشاپ خود تا تعویض کنید و نسخه دیگری نصب کنید تنها راهی که فعلا موجود است این می باشد که شما ان قسمتی که بک گراند را که میخواید select کنید ان را در همان لایه تغییر دهید .