مشکل در نصب ویندوز 10

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل در نصب ویندوز 10
morteza 3 سال قبل

سلام وقت بخیر-در زمان نصب ویندوز ۱۰ به مرحله ای که باید درایو ویندوز رو انتخاب کنم میرسیم ارور the selected disk is of the GPT partition style رو میده در حالیکه بوتی که باهاش میام بالا uefi هست هم با این بوت اومدم بالا و هم با بوت عادی-همه تنظیمات توی بایوس رو هم چک کردم-لپ تاپ asus مدل k550v است.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
بله اما مشکل شما فایل نیست. 
موقعی این خطا را خواهید گرفت که گزینه ی Secure Boot  خاموش باشد و نوع دیسک یو اس بی اتان نیز GPT باشد. اگر می خواهید که گزینه ی Secure Boot خاموش باشد باید نوع دیسک تان از از نوع MRP باشد. شما می توانید که نوع دیسک را از MRP به GPT و بلعکس تغییر دهیید اما اگر احساس می کنید که نمی خواهید این کار را انجام دهید، یا می ترسید که ممکن است اطلاعات روی فلشتان از بین برود، گزینه ی بسیار ساده دیگری در اختیار شماست؛ روشن کردن آپشن Secure Boot.
 
 رفع خطای The selected disk is of GPT partition style
کاربران معمولا آپشن Secure Boot  را خاموش می کنند زیرا نیاز دارند تا اولین دستگاه بوت را تغییر بدهد. اگر شما Secure Boot  خاموش کرده اید معنیش این است که BIOS شما درحال استفاده از UEFI است و شما نمی توانید بفهمید که چطور اولین دستگاه بوت را تغییر بدهید.
اولین کاری که باید بکنی روشن کردن Secure Boot  می باشد. اگر شما خودتان این گزینه را خاموش نکرده اید یا نمی دانید که چطور باید این کار را کردف سیستم تان را روشن کنید و به BIOSها دسترسی پیدا کنید. وارد تب BOOT شوید و به دنبال گزینه ی Secure Boot  بگردید. روشنش کنید و سیو نمایید.
 
 رفع خطای The selected disk is of GPT partition style
 
حال یو اس بی اتان را به سیستمات متصل کنید و سیستم را ری استارت نمایید. به صفحه ی BOOT توجه نمایید و این صفحه به شما خواهد گفت که چگونه وارد BOOT Options شوید. آن جا جایی است که می توانید دستگاه بوت UFEI BIOS را انتخاب نمایید.

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی