مشکل در کامپیوتر

ADS


مهدی زایری 4 سال قبل

باسلام و خسته نباشید خدمت شما عزیزان متاسفانه کامپیوتر بنده حدود ۴روز است که خراب شده هیجچ برنامه ای رو باز نمی کنه حتی سیتینگ و کنترل پنل ونمی زاره که فلش ش کنم برای باز کردن هر برنامه میپرسه باکدوم برنامه باز شود حتی برای مروگر فایر فاکس من یک درایو مخصوص بازی داشتم که همش رو فرمت کردم وبازی هام پاک شد اما افاقه نکرد انتی ویروس را اپدیت کردم بد تر شد لطفا کمکم کنید یه طوری فلش ش بکنم که عکس هام پاک نشن

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
متاسفانه شما دچار باج افزارشده اید , باج افزارها نوعی از بدافزارهای مخرب هستند که به سیستم های رایانه ای ( کامپیوتر – لپ تاپ – تلفن همراه و …) قربانی حمله کرده و دسترسی کاربر به اطلاعاتش را از بین میبرند و در ازای باز کردن دسترسی درخواست پرداخت مبلغ به حساب طراح باج افزار میکنند. نفوذگر از طریق ارسال ایمیل یا پیام کاربر را تشویق به کلیک روی لینک خاصی میکند که کاربر غافل از آن با کلیک روی لینک مربوطه باعث میشود باج افزار پنهان در لینک، به سیستم یا تلفن همراه وارد شده و باعث سوء استفاده از اطلاعات یا از بین رفتن آنها شود.
بطور معمول زمانی که سیستمی به باج افزار آلوده شود قربانی راهی جز فرمت سیستم ( که باعث از بین رفتن تمامی اطلاعات میشود) و یا اطاعت از باج گیرنده، ندارد.
باج افزارها بصورت روزافزون در حال رشد و انتشار هستند و نسخه های جدید آنها مرتب در سطح اینترنت منتشر میگردد. لازم به ذکر است که طراحان باج افزار به دلیل استفاده از روش دریافت پول های مجازی به راحتی قابل پیگیری و شناسایی نیستند. بسیاری از باج افزارها علاوه بر رمزگذاری فایل ها اقدام به قفل کردن هارددیسک نیز میکنند.
برخی از این بدافزارها پس از قفل اطلاعات، پیامی شامل محتوای مجرمانه در سیستم یا پورنوگرافی کودکان را نمایش میدهند که قربانی را مجاب به پرداخت هزینه در قبال اعلام رمز میکنند.
این باعث شده است سیستم شما فایل هارا نشناسد و از شما بپرسد که میخواهید با کدام برنامه این فایل را باز کنید به همین دلیل فعلا تنه راه ان تعویض هارد میباشد .

 
باتشکر,
تیم پشتیبانی