مشکل عوض شدن صدای -left و-right ویندوز 7

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل عوض شدن صدای -left و-right ویندوز 7
KHONAMRI 4 سال قبل

سلام خسته نباشید من یک مشکل دارم صدای سمت راست و چپ ویندوز هر چند وقت عوض میشه هدفون من هم که فقط میشه از یک طرف گذاشتش نمیتونم برعکسش کنم نمیدونم چه اتفاقی میوفته هر چند وقت عوض میشه و درست میشه میتونید کمک کنید جای این دو رو عوض کنم هر جا گشتم پیدا نکردم جوابو

تشکر

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
در ابتدا ما برای شما آموزش تنظیمات به صورت کلی را قرار میدهیم شاید با انجام آن ها مشکل شما رفع شد اما اگر رفع نشد در آخر برای شما لینک دانلود نرم افزار جانبی قرار دادیم که با نصب آن میتوانید این کار را انجام دهید
تغییر دادن تنظیمات صدا در ویندوز ۱۰ و نسخه‌های قبلی ویندوز ساده است. گاهی اوقات به صورت تصادفی برخی تنظیمات را تغییر می‌دهیم و در صدای سیستم مشکلی به وجود می‌آید. یک مثال ساده این است که فقط بلندگوی سمت چپ یا سمت راست صدا دارد یا صدای یکی از جهت‌ها ضعیف‌تر از دیگری است. در ادامه این تنظیمات را بررسی می‌کنیم.
توجه کنید که برخی از مشکلات صدا به آپدیت کردن ویندوز و نرم‌افزارها و همین‌طور درایور کارت صدا مربوط می‌شود که با نصب کردن نسخه‌ی قدیمی‌تر یا آپدیت کردن به نسخه‌ی جدیدتر، قابل حل است.

افکت‌های ویژه یا Special Audio Enhancements
برای بهینه‌سازی کیفیت صدا به خصوص در اسپیکرها و هدفون‌هایی که مرغوب نیستند، می‌توانید صدا را بم‌تر کنید که به این افکت Bass Boost یا تقویت باس گفته می‌شود. فعال کردن افکت صدای محیطی یا Surround Sound و تصحیح فاصله بلندگوها یا Room Correction هم در بهینه‌سازی صدا و متوازن شنیده شدن صدای بلندگوها اثر زیادی دارد. البته گاهی اوقات فعال بودن این افکت‌ها موجب ایجاد مشکلات جدید مثل پردازش بیشتر و پایین آمدن کیفیت صدا می‌شود.

اما چطور تنظیمات وسایل پخش صدا را تغییر بدهیم؟

برای شروع روی آیکون بلندگو در سینی ویندوز که بخش کنار ساعت و تاریخ در گوشه‌ی تسک‌بار است، راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Playback devices را انتخاب کنید تا پنجره‌ی تنظیمات وسایل صوتی باز شود.

توجه کنید که در نسخه‌ی ۱۹۰۳ ویندوز ۱۰ و احتمالاً در نسخه‌های بعدی، گزینه‌ی فوق در منوی راست‌کلیک موجود نیست. روش جدید این است که روی Open Sound Settings کلیک کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
در پنجره‌ی باز شده که بخشی از اپلیکیشن Settings است، روی گزینه‌ی Sound Control Panel در بخش Related Settings کلیک کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
در پنجره‌ی باز شده روی اسپیکر یا هدفون موردنظر که قصد دارید تنظیمات آن را تغییر بدهید کلیک کنید و سپس روی دکمه‌ی Properties در پایین لیست کلیک کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
در پنجره‌ی باز شده روی تب Enhancements کلیک کنید. لیستی از افکت‌های قابل استفاده نمایش داده می‌شود. برای غیرفعال کردن همه‌ی موارد، تیک گزینه‌‌ی Disable all enhancements بالای لیست را بزنید و برای ذخیره کردن تنظیمات، روی Apply و OK کلیک کنید.
برای فعال کردن یک یا چند افکت صوتی که معمولاً کیفیت صدا را بیشتر می‌کند، تیک گزینه‌ی اشاره شده را حذف کنید و تیک افکت‌های موردنظر را بزنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
دقت کنید که پس از انتخاب کردن برخی بهینه‌سازی‌های صدا، دکمه‌ی Settings پایین این پنجره فعال می‌شود و می‌توانید با کلیک روی آن، تنظیمات افکت صوتی موردنظر را تغییر دهید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
تغییر بالانس صدای چپ و راست
برای تغییر دادن توازن صدای بلندگوی چپ و راست هم می‌توانید از پنجره‌ی تنظیمات صدا استفاده کنید. روش دسترسی به این پنجره را مطرح کردیم. در پنجره‌ی تنظیمات اسپیکر یا هدفون موردنظر، روی تب Levels کلیک کنید و در این تب روی دکمه‌ی Balance کلیک کنید. دقت کنید که در سیستم‌های صوتی ۵.۱ کاناله یا ۷.۱ کاناله، برای بلندگوهای جلو و پشت و کنار، چند دکمه‌ی Balance مجزا وجود دارد.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
اکنون در پنجره‌ی Balance می‌توانید میزان صدای سمت چپ و راست را کم و زیاد کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
در نهایت روی OK و مجدداً OK کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شود.
تغییر دادن توازن صدای چپ و راست از طریق اپلیکیشن Settings و همین‌طور از طریق نرم‌افزار کمکی که سازنده‌ی کارت صدا ارایه می‌کند هم امکان‌پذیر و بسیار ساده است. به عنوان مثال برای تغییر بالانس صدا از طریق اپ ستینگس ویندوز ۱۰، می‌توانید روی آیکون بلندگو در سینی ویندوز راست‌کلیک کنید و گزینه‌ی Open Sound settings را انتخاب کنید. در پنجره‌ی باز شده، کارت صدای موردنظر را در بخش Output از منوی کرکره‌ای انتخاب کنید و سپس روی Device properties کلیک کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
در صفحه‌ی بعدی با استفاده از اسلایدر Right و Left که به معنی راست و چپ است، بلندی صدای هر سمت را تنظیم کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
تغییر تنظیمات صدا با تغییراتی در رجیستری ویندوز
برخی سازندگان سخت‌افزار به دلایل مختلف تغییر دادن بلندی صدای سمت چپ و راست را قفل می‌کنند! به همین جهت نمی‌توانید بالانس صدا را تغییر بدهید. اما یک ترفند ساده برای دور زدن این محدودیت وجود دارد. کافی است از رجیستری ادیتور استفاده کنید. اگر تاکنون از این ابزار ویندوز استفاده نکرده‌اید، مطالعه کردن مقاله‌ی زیر را توصیه می‌کنیم هر چند مراحل تغییر در رجیستری را در ادامه به صورت کامل و تصویری توضیح خواهیم داد:

ابتدا کلید میانبر Win + R را فشار دهید تا پنجره‌ی Run باز شود. سپس دستور regedit را در آن تایپ کنید و روی OK کلیک کنید تا Registry Editor اجرا شود.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
آدرس زیر را کپی کنید و در نوار آدرس بالای پنجره‌ی رجیستری ادیتور پیست کرده و Enter را فشار دهید. البته می‌توانید این مسیر را به کمک ساختار درختی کلیدهای رجیستری که در ستون کناری نمایش داده می‌شود، طی کنید:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Control\Bluetooth\Audio\AVRCP\CT

در این بخش روی مقداری به اسم DisableAbsoluteVolume  دبل‌کلیک کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
و در پنجره‌ی باز شده، عدد ۱ را در فیلد Value data تایپ کنید و روی OK کلیک کنید.
آموزش تغییر بلندی صدای اسپیکر چپ و راست در ویندوز ۱۰
اکنون سیستم ویندوزی خویش را ری‌استارت کنید تا ویندوز از نو بوت شود و تغییرات عملیاتی شود. تغییر دادن توازن صدای کانال راست و کانال چپ وسایلی مثل هدفون بلوتوثی با این ترفند ساده امکان‌پذیر می‌شود.
اگر مشکل شما رفع نشد نرم افزار زیر را دانلود و نصب نمایید

دانلود FFDshow

سپس از قسمت
Swap channels میتوانید این کار را انجام دهید

اگر هرگونه سوالی داشتید با ما در پایین همین مطلب در ارتباط باشید
با تشکر,
تیم پشتیبانی.