مشکل قطع مجوز های حساب کاربری ویندوز 10

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل قطع مجوز های حساب کاربری ویندوز 10
SAyyED 4 سال قبل

سلام و درود. 
یه سوال خدمتتون داشتم (البته بیشتر شبیه یه داستان ناامید کننده از یه گندکاری بزرگه)
راستش من تصمیم داشتم یه چیزی رو روی لپتاپم تست کنم (بدون شبیه سازی) و اون این بود که اسم لپتاپم رو با آنلاکر (از پوشه %C:/users/%user profile) تغییر بدم. موفق هم شدم؛ ولی خودتون میدونید که به چه قیمتی…
آخر کار چون بیچارم کرد مجبور شدم از system restore point استفاده کنم. یکی از مشکلات حل شد ولی مشکلات دیگه ای اضافه شدند. یکی از اونها «دوبله شدن و قاطی شدن نام یوزر قبلی و فعلی» بود که باعث شده بود هیچ نرم‌افزاری Permission هیچ کاری رو نداشته باشه. این درحالی بود که فایل های %userprofile% همه permission ها رو از جانب اون یوزر ترکیبی داشت، ولی فایلها خودشون دونه به دونه به اون دسترسی نیاز داشتن (یوزر برای هر فایل جدا جدا بایستی تایید می‌شد که خب یه مقداری غیر ممکنه).
خب منم administrators و یوزر رو از security حذف کردم و دوتا جدید تعریف کردم، ولی اونها فقط اجازه read and execute رو دارن؛ تو شاخه security الان full control فقط دست SYSTEM هست و هیچ Permission برای تغییر دادن در administrator فعال نیست. حتی اجازه تغییر مالکیت (owner) هم تاثیری نداشته. الان نه administrator ها به درد میخورن (که از اونا permission رو عوض کنم) و نه اجازه تغییر permission ها رو از جای دیگه دارم.
ممکنه کمکم کنید که بدون نصب دوباره ویندوز درستش کنم؟ شنیدم متخصصان IT از پس این کار برمیان.
ویندوزم هم آخرین نسخه هست…

سلام میتونید با استفاده از ویندوز ریکاوری در ویندوز ده، درایوذسی خود را ریکاوری کنید، برای اینکار در اینترنت یک جستجوی کوچک بکنید، فقط حواستون باشه که کل کامپیوتر رو ریست نکنید فقط درایو سی و بعد از اون هم دیگه کاری دسترسی های ادمین نداشته باشید و اگر هم خواستید نام کاربری تون رو عوض کنید توی ویندوز ده عوض کنید به کنترل پنل برید و از اونجا اقدام کنید البته جدیدا در قسمت ستینگ ویندوز ده میتوانید اینکار را انجام دهید

دوست عزیز اگر این امکان فراهم نشد میتوانید سوالی ارسال کنید تا پاسخ داده شود

SAyy3D  

با سلام و احترام.
بنده ویندوز رو ریست کردم (با آپشن keep files)
کار که تمام شد الان %user profile % هم ادمین درست داره و هم یوزر. ولی همچنان مشکل تعریف مستقل یوزر برای تک تک فایل های داخلش باقیه.
گزینه ای که توی advanced هست (پنجره مربوط به تغییر owner) موسوم به inheritate؛ اون رو که میزنم, برای تک تک فایل ها میزنه access denied که ignore یا cancel فقط جواب میده.
در کل انگار که برگشته باشم به مرحله ی قبل از حذف یوزرهام. راه حل شما برای خلاصی از این مشکل چیه؟
الان مثلا درایور های cpu و GPU هیچکدوم اجرا نمیشن، عکس هام تو پوشه pictures بالا نمیاد (access نداره و باید برای هرکدوم جدا جدا تعریف کنم، تازه اگر بشه). تم پس‌زمینه سیاهه و گزینه های استفاده از picture و slide show و هیچ‌یک از تم‌های ویندوز کار نمی‌کنند. آفیس اصلآ جواب نمیده و… احتمالا کلی مشکل دیگه که هرچی برم جلوتر به اونها برمیخورم.
راستی برای باقی پوشه های C: مثل programFiles شاخه‌ی Security فقط برای trusted installer اجازه‌ی read and execute داده و حتی سیستم هم روش full control نیست. (درواقع هیچی روی این پوشه ها فول کنترل نداره و قابل تغییر هم نیست). به هر حال برای جلوگیری از هرگونه حماقت احتمالی دیگه فعلا دستکاریش نکردم؛ اما آیا این طبیعیه؟
لطفا کمکم کنید. سپاس فراوان ❤️

SAyy3D  

راستی. یادم رفت که این رو هم بپرسم : راه دیگه ای غیر از آنلاکر (که وضعیت سیستمم رو به غنا داده) برای تغییر نام %C:/users /%user profile وجود داره ؟
Manager که از this pc وجود داره فقط اسم ها رو برای security و computer name و یوزرنِیم موجود در اکانت رو تغییر میده و آپشنی که توی کنترل پنل هست، فقط اون مورد سوم رو انجام میده،
برای همین میخواستم بدونم که آیا راهی هست که بشه اسم این پوشه رو تغییر داد؟ (چون جایی که ازش لپتاپ رو خریدم اسم مغازش رو گذاشته روش و این اعصابم رو خورد کرده. اگر میشه در این زمینه هم کمکم کنید.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

زمانی که اسم دیگر مغازه ها بر روی سیستم شماست به راحتی شما میتوانید با تعویض ویندوز مشکل خود را رفع کنید و نام جدیدی برای سیستم خود بگذارید در حال حاضر همانطر که در قسمت پایین اشاره کردیم تنها راه تعویض ویندوز می باشد و پس از اینکار تمام مشکلات شما رفع خواهد شد دوست عزیز

دوست عزیز من فعلا به سیستم دسترسی ندارم مگر نه جوابتونو میدادم
فعلا شما صبر کنید تا پاسختونو یا من بدم یا تیم پشتیبانی

دوست عزیز
اگر ویندوز عوض کردی
اما اگر ویندوز خود را عوض نکرده‌اید لطفا در قسمت نظرات بیان کنید تا در کوتاه ترین فرصت و بدون هیچ خطری ریجستری سیستم خود و تنظیماتذرا به حالت ادمین و امن در بیاویرید.با انجام این کارها شما به راحتی وبدون هیچ خطری نام سیستم خود را عوض کنید.

SAyy3D  

سلام و درود.
شرمنده دیگه مجبور شدم عوض کنم ویندوز رو؛ اما شما راه‌حلت رو بگو که اگر کس دیگه ای (امیدوارم دوباره خودم نباشم) با این مشکل مواجه شد بتونم حلش کنم.
برام خیلی خیلی مهمه، اگر جواب بدی ممنون میشم.

پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت  

با تشکر از کاربر سایت Amir_Club بابت توضیحاتشان اما نظر تیم پشتیبانی سایت به شرح زیر است:
دوست عزیز بهترین و استاندارد ترین روش برای حل مشکل شما همان نصب مجدد ویندوز میباشد
زیرا با روش های دیگر امکان آسیب دیدن بیشتر فایل های ویندوز وجود دارد و ممکن است برخی از کارایی های سیستم شما دچار مشکل شود
پس بهترین روش برای حل این مشکل تعویض ویندوز میباشد

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
در ابتدا تشکر میکنیم از کاربر عزیز و فعال وب سایت Amir_Club 
دوست عزیز همانطور که ذکر کردید شما تغییرات بسیار زیادی در سیستم ایجاد کردید . و بله درست است آنلاکر کردن کار زیاد صحیحی با روشی که گفتید نیست و میشود ان را به حالت قبل بازگرداند اما مشکل اساسی تری که شما در حال حاضر با ان مواجه شده اید تغییرات حالت administrators هستش و تغییراتی که شما پیوسته بر روی سیستم خود ایجاد کرده اید و این روش عملا باعث شده است که سیستم شما غیر قابل استفاده شود . 
در رابطه با موضوعی که ذکر کردید این مشکل به صورت حضوری می بایست بررسی شود و حدودا ۱۰ الی ۱۵ روز زمان می برد تا دقیق تمام مراحل طی شود و اصلا پیشنهاد نمیکنیم که این کار را انجام دهید . 
شما میتوانید از دیتای خود بک اپ تهیه کرده و سریعا با تعویض ویندوز مشکل را رفع نمایید. 
 
برای این کار میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.