مشکل غیر فعال کردن همه یوزر ها در ویندوز

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارمشکل غیر فعال کردن همه یوزر ها در ویندوز
هستی جمالی 4 سال قبل

سلام من همه یوزهامو به اشتباه غیرفعال کردم و الان با هیچکدوم لاگین نمیشه کلیدترکیبی چیزی نداره برم فعال کنم یکی از یوزهامو؟ ویندوز ۱۰ هستم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد حساب های کاربری با مجوز Administrator را از Windows به صورت تصادفی غیر فعال یا حذف کرده باشید. و دیگر هیچ حساب کاربری با مجوز Administrator در ویندوز خود نداشته باشید. البته منظور از مجوز Administrator ، بودن حساب کاربری در گروه Administrators میباشد. که به یک حساب کاربری توانای مدیریت ویندوز و ایجاد تغیرات را میدهد. راه حل ساده ای که معمولا مدیران IT در این زمینه میاندیشند. نصب ویندوز میباشد، که به نظر هم کار عاقلانه ای میباشد، ولی این راه در اکثر موارد خیلی هم عاقلانه نیست، چرا که راه سریع تری هم وجود دارد آن هم دور زدن مرحله احراز هویت ویندوز است، یعنی بدون نیاز به User Administrator بتوانید یک حساب کاربری Administrator بسازید یا یک حساب عادی را به Administrator ارتقاء دهید. 
برای شروع نیاز به یک رسانه Bootable که توانایی اجرای CMD یا Terminal را داشته باشد را دارید، مثل فلش بوتیبل شده به ویندوز ۱۰ یا DVD ویندوز ۷ و … رسانه خود را به سیستم متصل کنید سپس کامپیوتر خود را از طریق رسانه مورد نظر بالا بیاورید.

نکته: در این آموزش من از DVD Windows 10 برای Boot کردن سیستم استفاده میکنم، اما شما میتوانید بسته به دانش خود از هر رسانه ای استفاده کنید. فقط کافیست بتوانید چند کار ساده را انجام دهید که در ادامه به آن پرداخته خواهد شد.

همانطور که گفتم من در این آموزش از DVD ویندوز ۱۰ استفاده میکنم پس مراحل برای من به شکل زیر خواهد شد. پس از Boot کردن سیستم و بالا آمدن از طریق DVD ویندوز ۱۰ ، در پنجره انتخاب زبان روی Next کلیک کنید و در پنجره بعد روی Repair Your Computer کلیک کنید.
آموزش هک کردن رمز ویندوز
در پنجره Choose an Option روی گزینه Troubleshoot کلیک کنید تا پنجره Troubleshoot باز شود، در پنجره Troubleshoot روی گزینه Advanced Option کلیک کنید و در پنجره Advance Option گزینه Command Prompt را اجرا کنید.
چگونه میتوان پسورد ویندوز را دور زد
پس از باز شدن پنجره Command Prompt ابتدا با دستور : به درایو ویندوز بروید برای مثال اگر ویندوز شما در درایو C میباشد دستور همانند زیر میشود:
C:
سپس با دستور CD به مسیر Windows\System32 بروید برای مثال:
CD Windows\System32\
پس از ورود به دایرکتوری System32 باید فایل OSK.EXE را به OSK.EXE-BACKUP تغییر نام دهید. سپس از فایل CMD.EXE کپی گرفته و با نام OSK.EXE پیست دهید. برای مثال:
REN OSK.EXE OSK.EXE-BACKUP
COPY CMD.EXE OSK.EXE
دور زدن رمز ویندوز
همانطور که در تصویر بالا مشاهده میکنید ابتدا با دستور D: به درایو D وارد شده، سپس با دستور DIR یک فهرست از درایو D گرفته و بعد از آن با استفاده از دستور CD به پوشه Windows\System23 مهاجرت نموده، و در آنجا با استفاده از دستور REN فایل OSK.EXE را به OSK.EXE-BACKUP تغییر نام داده سپس با دستور COPY از فایل CMD.EXE کپی گرفته و با نام OSK.EXE در همان پوشه ذخیره نموده.
تا اینجا اصل کار انجام شد. حال بگذارید فرایند انجام شده را به زبان ساده شرح دهم، در بالا فقط فایل OSK.EXE با CMD.EXE عوض شده تا در صفحه Login ویندوز بتوانید از CMD برای ساخت حساب کاربری با مجوز Administrator استفاده کنید یا اینکه حساب کاربری غیر فعال شده را فعال کنید همچنین میتوانید رمز فراموش شده Administrator را بدون دانستن رمز قبلی عوض یا حذف کنید. برای ادامه فرایند، تی ام ال منیجر را با نگاه گرمتان یاری کنید.
پس از انجام فرایند بالا سیستم خود را ریستارت نموده سپس در قسمت ورود به سیستم روی گزینه Ease And Access کلیک کنید و از آنجا گزینه On Screen Keyboard را فعال کنید تا پنجره Command Prompt باز شود.
چگونه رمز ویندوز ۱۰ را هک کنیم
بعد از نمایان شدن پنجره Command Prompt میتوانید طبق نیاز، دستور مورد نظر را برای فعال نمودن حساب کاربری ویندوز وارد کنید. در زیر به چند دستور در این زمینه اشاره شده که میتوانید از آنها استفاده کنید:
برای فعال نمودن حساب کاربری باید از دستور Net به همراه زیر دستور User استفاده کنید. سپس نام حساب کاربری خود را وارد کنید و  از پارامتر /Active: برای فعال نمود آن حساب استفاده کنید. به مثال زیر برای فعال نمودن حساب کاربری TMLMANAGER توجه کنید:
NET USER TMLMANAGER /ACTIVE:YES
برای تغییر رمز فراموش شده دستور Net را با زیر دستور User به همراه نام کاربری + رمز عبور جدید وارد کنید سپس کلید Enter را بفشارید برای مثال من به حساب کاربری TMLMANAGER رمز عبور ۱۲۳۴۵۶۷۸ را میدهم:
NET USER TMLMANAGER 12345678
همچنین برای ساخت حساب کاربری Administrator باید از دستورات زیر استفاده کنید:
NET USER TMLMANAGER /ADD
NET LOCALGROUP ADMINISTRATORS TMLMANAGER /ADD
NET LOCALGROUP USERS TMLMANAGER /DEL
در بالا با دستور اول یک حساب کاربری با نام TMLMANAGER ساخته شد سپس با دستور دوم آن حساب کاربری در گروه Administrators قرار گرفت و در آخر هم با دستور سوم از گروه کاربران عادی خارج شد.

نکته: در صورتی که میخواهید یک حساب کاربری عادی را مدیر کنید دستور دوم کافیست، فقط به جای TMLMANAGER نام حساب کاربری مورد نظر خود را تایپ کنید.

 
اگر هر سوالی دیگری در این رابطه داشتید تیم ما در قسمت کامنت با شما همراه خواهد بود قربان . 
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی