مشکل لب تاپ

ADS


Samask 4 سال قبل

سلام لب تاپم روشن میشه بعد خود به خود ریستارت میشه هنوز بالا نیومده بعد تو سیف مود هم میرم همینجوری میشه هر کاری میکنم همینجوری میشه باید چیکار کنم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
برای شما در این قسمت روش هایی را قرار میدهیم که میتوانید از انها استفاده کنید در صورتی  که سوالات بیشتری در این زمینه دارید حتما در انتها از ما بپرسید .
جلوگیری از اتفاقی که علت آن نامعلوم است سخت و در بعضی مواقع آزارا دهنده است ، اگر این اتفاق عمل ریستات شدن مکرر باشد و برای کامپیوتر و لپ تاپ شما که شاید ابزار کارتان است رخ دهد وضعیت بسیار حیاتی و نگران کننده میباشد . در ادامه عوامل رایج و نحوه خطا یابی سیستم در حالتی که خودکار پشت سر هم ریستارت میشود را بررسی میکنیم.
علت ریست شدن مداوم کامپیوتر قبل از بالا آمدن ویندوز چیست ؟
عوامل مختلفی می توانند موجب ریستارت شدن مداوم کامپیوتر شما شوند از علل نرم افزاری گرفته تا ایراد در سخت افزار های شما. برای مثال ویروسی شدن سیستم ، اشکال در درایور های نصب شده ، وجود خطا در نصب نرم افزار ها ، اشکال در نصب ویندوز و یا آپدیت آن و … تمامی این موارد می توانند موجب بالا نیامدن ویندوز و ریستارت شدن مداوم آن شوند. علاوه بر آن وجود ایراد در رم ، مادر بورد ، پاور ، و یا داغ شدن CPUکه معمولا به دلیل درست کار نکردن فن رخ می دهد همگی می توانند سیستم را با چنین مشکلی روبرو کنند. شما می توانید به کمک این مقاله برای رفع ایراد های نرم افزاری اقدام کنید اما پیشنهاد می کنیم در صورت برطرف نشدن مشکلT سیستم خود به یک متخصص نشان دهید.
غیرفعال کردن ریستارت خودکار:
برای رفع مشکل ریستارت شدن کامپیوتر اگر سیستم شما وارد ویندوز می شود می توانید تنظیمات ریستارت اتوماتیک ویندوز را غیر فعال کنید. برای این کار بر روی Computer کلیک راست کرده و Properties را بزنید. اکنون از ستون سمت چپ گزینه ی Advanced System Settings را انتخاب کنید تا پنجره ای مانند تصویر نمایش داده شود. سپس از تب Advanced از قسمت Startup and Recovery گزینه ی Settings را انتخاب کرده و در صفحه ی بعد Automatically restart را غیر فعال کنید.
ریستارت شدن کامپیوتر1
ریستارت شدن کامپیوتر-اِجوکده

در Safe Mode ری استارت کنید
کامپیوتر خود را ری استارت کنید و F8 را بزنید و از بین گزینه هایی که در برابر شما ظاهر می شود Safe Mode with Networking را انتخاب کنید و کلید اینتر را بزنید.با وارد شدن به Safe Mode می توانید هر نرم افزاری را که جدیداً نصب کرده اید حذف کنید. همچنین می توانید درایو های سخت افزار مشکل دار را دوباره نصب کنید یا حتی نسخه جدید آن را از اینترنت بگیرید و نصب کنید. اگر در Safe Mode توانستید مشکل را حل کنید مورد نرم افزاری است. ولی اگر کامپیوتر شما حتی در Safe Mode ری استارت می شود، احتمال سخت افزاری بودن مورد زیاد است.
اسکن رم با نرم افزار MemTest86 :
اگر با هیچ یک از موارد ذکر شده مشکل ریستارت شدن مداوم کامپیوتر برطرف نشد احتمالا سخت افزار کامپیوترتان با مشکل مواجه شده است. درچنین مواردی این احتمال وجود دارد که ایراد از رم باشد. شما می توانید به کمک نرم افزار MemTest86  رم کامپیوتر خود را بررسی کنید تا از سالم بودن آن اطمینان حاصل کرده و در صورت وجود مشکل برای برطرف کردن آن اقدام کنید. برای این کار برنامه را دانلود کنید سپس آن را روی USB و یا CD رایت کرده و بوت کنید. این نرم افزار قدرتمند به کمک الگوریتم های جامع خود رم شما را تست و عیب یابی می کند.
 
بررسی علت ریستارت ناگهانی و خطاهای ناگهانی سیستم توسط Event Viewer
بعد از فعال کردن امکان ثبت وقایع در بخش اول در صورتی که صفحه آبی مرگ نمایش و یا سیستم شما ناگهانی ریستارت شد ، مجددا وارد محیط ویندوز شوید کلید ترکیبی win+r را نگه دارید و در پنجره باز شده عبارت eventvwr را تایپ و اینتر کنید.
Event Viewer نمایش داده میشود ،سپس از سمت چپ بخش Windows Logs و از زیر منو آن System را انتخاب کنید
در سمت راست شما لیستی از رخداد های ویندوز را مشاهده میکیند ، آخرین رخداد که حاوی آیکن و نوشته Error را انتخاب کنید و از پنجره پایین علت و اطلاعات مربوط به آن که سبب نمایش صفحه آبی مرگ ، ریستارت های کامپیوتر و.. شده است را بررسی و همانند بخش دوم اطلاعات بدست آمده را در اینترنت جستجو کنید.
 
روش های بالا را امتحان کنید اگر مشکل شما رفع نشد به ما اطلاع دهید .
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی