مشکل هنگام نصب بازی و ارور the request could not be performed because of an I/O device error

ADS


همه سوال هادسته بندی: نصب و اجرای بازی هامشکل هنگام نصب بازی و ارور the request could not be performed because of an I/O device error
صادق رضایی 3 سال قبل

سلام خسته نباشین من دیروز یک بازی call of duty خریدم نسخه modern warfare 2 اما موقع نصب دیسک اول کامل پر نمیشد و خطاهایی میداد و من فکر کردم مشکل از سی دی بازی هست اما فروشنده گفت حتما لنزت مشکل داره درحالیکه من یک نسخه دیگر از این بازی رو راحت نصب کردم و ران شد اما این یکی یک خطایی به اسمthe request could not be performed because of an I/O device error این ارور اول بود و وقتی میزنم روی retry میگه the device is not ready مشکل از کجاست به نظرتون از سیستم من یا بازی؟ ممنون میشم جواب بدین.

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
یکی از ارورهای نه چندان رایجی که کاربران ویندوز ممکن است با آن مواجه شوند، ارور I/O device error می باشد. همانطور که از ارور مشخص است، این اتفاق زمانی رخ می دهد که سیستم قادر به انجام Input/Output در درایو یا دیسک مورد استفاده شما نیست. برخی از پیغام های خطایی که نشان می دهد شما با خطای I/O device error مواجه شده اید به شرح زیر است:
رفع ارور an I/O Device Error . آموزشگاه رایگان خوش آموز

خطای An I/O device error نشان دهنده این است که مشکلات مربوط به دستگاه های سخت افزاری مانند هارد دیسک ، فلش مموری ، کارت SD ، CD یا DVD و غیره وجود دارد اما بعضی اوقات مشکل ممکن است ناشی از برنامه های معیوب یا درایورها باشد. در هر صورت اگر با ارورهای مذکور مواجه هستید، می توانید از راه حل زیر(در صورتی که مشکل نرم افزاری باشد) استفاده کنید:

۱) Perform basic troubleshooting
پس از مشاهده خطای I/O device error وضعیت اتصالات هارد دیسک خود را بررسی کنید. اطمینان حاصل کنید که کانکتور به درستی به پورت متصل شده باشد و کابل نیز عیب و مشکلی نداشته باشد. علاوه بر این، برای مشخص شود مشکل از دستگاه مورد است یا خیر، می توانید مثلا یک هارد یا دستگاه CD/DVD را به به جای آن دستگاه و با همان کابل متصل کنید و سپس وضعیت را بررسی کنید. اگر همچنان ارور را داشتید که سایر راه حل ها را دنبال کنید وگرنه مشکل سخت افزاری است.

۲) Update drivers
درایورهای خراب، منسوخ و قدیمی و درایورهای اشتباه می توانید در این ارور نقش داشته باشند. از این رو اقدام به بروزرسانی درایورهای سیستم تان را بروزرسانی کنید. می توایند به وب سایت های سازنده دستگاه های سیستم تان مراجعه کرده و درایور مناسب با مدل دستگاه و همین طور نسخه ویندوز را دانلود و نصب کنید.
شاید وجود برنامه یا سرویسی باعث چنین مشکلی شده است. در این شرایط می توانید سیستم تا نرا بصورت Clean boot راه اندازی کنید تا برنامه و یا سرویس مشکل ساز را پیدا کنید. در نظر داشته باشید که اجرای این روش ممکن است زمان زیادی را صرف کند تا برنامه یا سرویس مشکل ساز را شناسایی کنید.

برای اینکار میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر,
تیم پشتیبانی.