نشان ندادن فلش

ADS


فائزه 3 سال قبل

سلام وقتتون بخیر
ببخشید من فایل ویندوز رو زده بودم به فلش مموری بعد که خواستم فرمتش کنم دوتا درایو میاورد و فرمت نمیشد
از طریق راه حل های گوگل پاکش کردم
ولی بعدش دیگه فلشو نشون نداد

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 3 سال قبل

با عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
بابت تاخیر در پاسخ دهی از شما پوزش میطلبیم دوست عزیز و امیدواریم این مشکل مجددا رخ ندهد . 
این امکان وجود دارد فلش شما دچار مشکل شده باشد توصیه میکنیم یک مرتبه فلش را بر روی یک سیستم دیگر تست بفرمایید اگر فلش مجددا در سیستم دیگر نیز پنهان بود و نشان داده نشد مراحل زیر را طی کنید و نتیجه را به ما اعلام کنید . 

  1. فلش مموری را به یک پورت USB دیگر وصل کنید. اگر USB 2.0 هست به پورت USB 2.0 و اگر USB 3.0 هست به پورت USB 3.0 وصلش کنید و حتما مطمئن شوید که پورت ها سالم هستند.
  2. فلش مموری را به یک سیستم دیگر وصل کنید. همچنین با یک لینوکس Live مثل Ubuntu یا نسخه های دیگر لینوکس سیستم را Boot کنید و مجددا تست کنید.
  3. از طریق کنسول مدیریتی Device Manager درایور فلش مموری را ابتدا Uninstall کنید. برای این کار از قسمت Disk driver روی فلش درایو خود راست کلیک کنید و Uninstall device را بزنید. سیستم را یکبار Restart کنید و بعد مجددا وارد Device Manager و درایور فلش مموری را با انتخاب گزینه Update driver آپدیت کنید.
  4. توی تنظیمات BIOS سیستمتان ببینید فلش شناسایی شده است یا خیر.
  5. فلش مموری را CHKDSK کنید چون ممکن است Bad Sector داشته باشد. برای انجام این کار در Command Prompt دستور زیر را با دسترسی Administrator اجرا کنید :
chkdsk X: /f

X در اینجا Drive letter فلش درایو شما هست.
   ۶. سیستم را ببرید به محیط Safe mode و مجددا تست کنید.
   ۷. با یک آنتی ویروس آپدیت شده سیستم را اسکن کنید.
   ۸. فلش مموری را بدون هیچ رابطی و بصورت مستقیم به سیستم متصل کنید.
   ۹. اگر هارد دیسک شما در Disk Management نشان داده نشد اتصالات هارد دیسک را بررسی کنید.
   ۱۰. اگه همه این مراحل را انجام دادید و باز هم فلش درایو شناسایی نشد به احتمال زیاد فلش مموری مشکل سخت افزاری دارد و آسیب فیزیکی دیده است و اگر گارانتی داره باید به گارانتی برود. امیدوارم مورد توجه شما قرار گرفته باشد. 
 

 

اگر با راهکار بالا مشکل شما حل نشد و یا هرسوالی داشتید میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهد .
لینک ثبت نام
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید :
بسته پاسخگویی سریع
با تشکر ,
تیم پشتیبانی