وصل نشدن لپتاپ به نت و ارور The diagnostics policy service isnot running

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشاورهوصل نشدن لپتاپ به نت و ارور The diagnostics policy service isnot running
فاطمه 4 سال قبل

سلام وقت بخیر ، من هات اسپات گوشی رو به لپتاپ کانکت کردم اما هیچ نتی نداره و ارور میده
The diagnostics policy service isnot running
وارد قسمت services شدم و دکمه استاپ غیر فعال بود ، استارت رو زدم که این سرویس استارت شه اما ارور میده cannot runnig in local
لطفا راهنمایی کنید ممنون میشم
مادربوردش رو تازه دادم بیرون عوض کردن و قبل از اون مشکل نت نداشت ، لپتاپ رو که تحویل گرفتم نتونستم به نت وصل شم

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام و عرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
ارور Diagnostics Policy Service is not running را ممکن است کاربران ویندوزی هنگام اتصال به اینترنت تجربه کنند و حتی هنگام استفاده از ابزار Windows Network Diagnostic troubleshooter هم باز همین ارور را ممکن است دریافت کنید. در زمان مواجه شدن با مشکلات شبکه ای یکی از راه حل ها استفاده از همین ابزار Windows Network Diagnostic troubleshooter است و اگر با این ابزار هم ارور Diagnostics Policy Service is not running را دارید، باید سایر راه حل هایی که در این پست مطرح می شود را دنبال نمایید.
رفع ارور Diagnostics Policy Service is not running . آموزشگاه رایگان خوش آموز

۱. Check the Diagnostics Policy Service is Running
ابزار Windows Network Diagnostic troubleshooter در خطایی به کاربر می گوید که سرویس Diagnostic Policy Service اجرا نیست پس باید این سرویس را on کنید. برای فعال کردن این سرویس به کنسول Services ویندوز وارد شوید و سپس سرویس Diagnostic Policy را یافته و روی آن دابل کلیک کنید تا فرم Properties آن باز شود.

رفع ارور Diagnostics Policy Service is not running . آموزشگاه رایگان خوش آموز

اگر مانند تصویر فوق دکمه Stop غیرفعال بود، به این معنی است که این سرویس غیرفعال است و دکمه start را کلیک کنید تا سرویس استارت شود.
پس از استارت شدن سرویس از لیست کشویی Startup type، گزینه Automatic را انتخاب کنید.
سپس فرم را ok کرده و وضعیت ارتباط را بررسی کنید. یا هم اکنون از ابزار Windows Network Diagnostic troubleshooter استفاده کنید.

۲. Give the Network Services Admin Privileges
برخی از کاربران مشکل Diagnostics Policy Service is not running را با دسترسی های ادمین برای network services برطرف کرده اند. پس شما هم همین کار را انجام دهید. برای این منظور Command Prompt را بصورت Run as administrator اجرا کرده و دستورات زیر را یک به یک در آن اجرا کنید:

net localgroup Administrators /add networkservice

رفع ارور Diagnostics Policy Service is not running . آموزشگاه رایگان خوش آموز

net localgroup Administrators /add localservice

رفع ارور Diagnostics Policy Service is not running . آموزشگاه رایگان خوش آموز

با اجرای دستورات فوق، سیستم تان را ریستارت کنید و وضعیت مشکل را بررسی کنید.
۳. Reinstall Network Adapter Card Driver

خطای مذکور ممکن است به دلیل درایور کارت شبکه معیوب یا آسیب دیده هم می تواند باشد. پس نصب مجدد درایور کارت شبکه هم می تواند مشکل را برطرف سازد. برای این منظور به کنسول Device Manager ویندوز وارد شوید و سپس به قسمت Network adapters بروید.
در این قسمت روی درایور کارت شبکه خود کلیک راست کرده و گزینه Uninstall device را کلیک کنید.

رفع ارور Diagnostics Policy Service is not running . آموزشگاه رایگان خوش آموز

سپس سیستم تان را ریستارت کنید. پس از ریستارت کردن سیستم، درایور کارت شبکه بصورت خودکار توسط ویندوز نصب خواهد شد و اکنون وضعیت ارور را بررسی کنید.

۴. Roll Windows Back to a Restore Point
اگر با انجام روش های فوق هنوز مشکل را دارید، بازیابی Restore point را انجام دهید. این روش را تنها در صورتی می توانید استفاده کنید که از قبل Restore Point از ویندوز تهیه کرده باشید و در سیستم تان Restore Point ای از قبل برای بازیابی وجود داشته باشد. اگر Restore Point ای از ویندوز که قبلا آنها را تهیه کرده اید دارید، می توانید آن را بازیابی کنید. اگر از نحوه بازیابی Restore Point آشنایی ندارید می توانید به لینک زیر مراجعه کنید. در لینک زیر هم نحوه تهیه Restore Point و هم نحوه بازیابی آن مطرح شده است و شما فقط به قسمت بازیابی Restore Point نیاز دارید.

تهیه و بازیابی RestorePoint از ویندوزهای ۷/۸/۱۰
 
۵. Run a System File Checker Scan
خرابی فایل سیستم ها یکی دیگر از عوامل این مشکل می تواند باشد که با استفاده از ابزار Built-in خود ویندوز با نام System File checker می توانید نسبت به شناسایی و تعمیر و رفع خرابی و مشکلات فایل سیستم ها اقدام کنید. از این رو لطفا Command Prompt را بصورت Run as administrator اجرا کرده و دستور زیر را وارد و enter کنید.
sfc/ scannow

رفع ارور بلواسکرین PDP_DETECTED_FATAL_ERROR . آموزشگاه رایگان خوش آموز

برای اجرای دستور فوق دقایقی زمان صرف خواهد شد که تا پایان اجرای دستور باید منتظر بمانید. پس از اجرای کامل دستور فوق، سیستم را ریستارت کرده و وضعیت ارور را بررسی کنید.
اما در رابطه با متصل نشدن اینترنت لپ تاپ به اینترنت گوشی میتوانید از روش های زیر کمک بگیرید .
 
کاربران عزیز دیگری در رابطه با همین موضوع سوالاتی مطرح کرده بودند که از شما خواهشمندیم با کلیک بر روی سوالات پایین پاسخ تیم پشتیبانی را مطالعه کرده و قدم به قدم مراحل را بررسی کنید در صورتی که به نتیجه نرسیدید با ما در قسمت کامنت همراه باشید . 
چگونه اینترنت گوشی را به کامپیوتر وصل کنیم
برای باز نشدن سایت ها در صورت وجود ایکن اینترنت میتوانید این اموزش زیر را مطالعه کرده قدم به قدم مراحل را اجرا کنید . 
مشکل باز نکردن سایت ها در صورت وصل بودن اینترنت 
 
در صورتی که مشکل شما رفع نشد از همین قسمت در بخش کامنت با ما در ارتباط باشید . برای کامنت گذاشتن نیاز می باشد که ابتدا در سایت ثبت نام کنید .
 
همچنین شما میتوانید از قابلیت جدید وب سایت استفاده کنید , به صورتی که اگر قصد دارید سوال شما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ داده شود میتوانید بسته زیر را تهیه کنید .
بسته پاسخگویی سریع
برای این کار میتونید با یک ثبت نام رایگان در سایت قسمتی را در پایین همین مطلب باز کنید که امکان تکمیل و یا پاسخگویی به ما را برای شما فراهم میکند و تیم ما میتواند مشکل شما را پیگیری کرده و راهنمایی های لازم را به شما ارائه دهند.
لینک ثبت نام
باتشکر,
تیم پشتیبانی