پخش نشدن ویدیو آنلاین در مرورگر ها

ADS


همه سوال هادسته بندی: مشکلات نرم افزارپخش نشدن ویدیو آنلاین در مرورگر ها
pirpakajaki 4 سال قبل

سلام من تازه ویندوز۱۰ نصب کردم . ولی هیج فیلم یا ویدیویی از داخل وب پلی نمیشه روی سیستمم . کلی فلش پلیر مطابق با سیستم و مرورگرهام نصب کردم بازم نشد . فعال بودن فلش پلیرهم روی مرورگرهام هم چک کردم درست بود . ولی هیچ ویدیویی باز نمیشه مثلا سایت فیلموفیلم پلی نمیشه

1 پاسخ
پشتیبانی تیم پاسخ گو سایت 4 سال قبل

با سلام وعرض ادب خدمت شما دوست عزیز,
 
روش های زیر را قربان بررسی نمایید و حتما نتیجه ان را اعلام نمایید .
بروزرسانی مرورگر

در بسیاری از موارد علت پخش نشدن فیلم در اینترنت اندروید آپدیت نبودن مرورگر گوشی است. به همین جهت اگر از گوگل کروم استفاده می کنید به گوگل پلی مراجعه و مرورگر خود را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنید.  

 
فعالسازی JavaScript 

برخی ویدیو ها برای آنکه در اینترنت نمایش داده شوند به JavaScript نیاز دارند. در همین راستا برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت اندروید مرورگر کروم خود را باز کنید و از طریق آیکون سه نقطه وارد قسمت تنظیمات شوید. سپس مانند تصویر گزینه Site Settings را انتخاب کرده و به قسمت JavaScript مراجعه کنید. در آخر هم گزینه مربوط به آن را فعال کنید و مجددا ویدیو را در وبسایت مورد نظرتان بررسی نمایید.  
 
پخش نشدن فیلم در اینترنت

 
ریست کردن اینترنت 

اگر با موارد ذکر شده در قسمت های قبل مشکل برطرف نشد این امکان وجود دارد که ایراد در اتصال اینترنت شما موجب پخش نشدن ویدیو ها شده باشد.برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت یک بار گوشی خود را خاموش کنید. سپس اتصال مودم اینترنت خود را قطع کنید و مدتی  صبر کنید. پس از چند لحظه مجددا مودم خود را وصل کنید و منتظر شوید تا چراغ اینترنت آن روشن شود. سپس گوشی خود را روشن کنید و به اینترنت متصل شوید.  

 
پاک کردن کش و تاریخچه مرورگر 

پر شدن کش مرورگر یکی دیگر از عواملی است که می تواند شما را هنگام تماشای یویدیو در اینترنت با مشکل روبرو کند. برای خالی کردن کش گوگل کروم و رفع مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت کافی است از طریق آیکون سه نقطه وارد تنظیمات شده و از قسمت Privacy گزینه Clear browsing data را انتخاب کنید. در این قسمت باید یک بازه ی زمانی را برای حذف تاریخچه انتخاب کنید . در ادامه هم می توانید هر یک از مواردی را که می خواهید از مرورگر شما حذف شوند فعال کنید. (مواردی مانند تاریخچه جستجو ها ، رمز عبور سایت ها و حافظه کش.) در آخر با زدن Clear data تمامی موارد انتخابی شما از جمله تصاویر و فایل های موجود در حافظه کش از گوشی حذف می شوند.
 
حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت
فعالسازی فلش
اگر از گوگل کروم استفاده می کنید برای رفع مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت ، سایت مربوط به ویدیو را باز کنید و در سمت چپ نوار آدرس بر روی آیکون قفل یا علامت تعجب کلیک کنید. 
 
علت پخش نشدن فیلم در گوگل کروم

سپس گزینه site settings را انتخاب کنید و در صفحه ای که برایتان نمایش داده می شود گزینه Flash را پیدا کنید. نوار کشویی روبروی Flash را باز کنید و آن را بر روی Allow قرار دهید. 
 
حل مشکل پخش نشدن فیلم در گوگل کروم
 
اگر از فایرفاکس استفاده می کنید مرورگر خود را باز کنید و بر روی آیکون سه خط افقی بالای صفحه کلیک کنید. سپس Add-ons را انتخاب کرده و در صفحه نمایش داده شده وارد تب Plugins شوید. در این مرحله مانند تصویر تیک مربوط به گزینه Block dangerous and intrusive Flash content را غیرفعال کنید. 
 
حل مشکل پخش نشدن فیلم در فایرفاکس
 
 

 
فعالسازی JavaScript در کروم
همانطور که در بخش قبل هم توضیح دادیم برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در گوگل کروم می توانید JavaScript را فعال کنید. برای این کار از طریق آیکون سه نقطه وارد تنظیمات مرورگر خود شوید و روی گزینه Advanced کلیک کنید. از قسمت Privacy and security گزینه Content settings را انتخاب کنید و در ادامه بر روی Javascript کلیک کنید. 
 
حل مشکل پخش نشدن فیلم در اینترنت

در این مرحله گزینه ی  (Allowed (recommended را فعال کرده و یکبار مرورگر خود را باز و بسته کنید. 
 
حل مشکل پخش نشدن فیلم در آپارات
 
استفاده از صفحه ناشناس
در بسیاری از موارد extensions و plugin های نصب شده روی مرورگر شما موجب پخش نشدن ویدیو ها می شوند. برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در فایرفاکس و کروم می توانید از پنجره خصوصی استفاده کنید. برای این کار در فایرفاکس کلید های ctrl+shift+P را همزمان نگه دارید تا پنجره جدیدی برایتان باز شود. در مرورگر کروم هم با نگه داشتن کلید های ctrl+shift+N یک پنجره خصوص برایتان نمایش  داده می شود. در این پنجره مجددا صفحه مربوط به ویدیو را باز کنید تا ببینید مشکل برطرف شده یا خیر. 
 
بروزرسانی مرورگر
یکی از علت های پخش نشدن فیلم در اینترنت عدم بروزرسانی مرورگر است. اگر ورژن گوگل کروم یا فایرفاکس شما قدیمی شده پیشنهاد می کنیم برای رفع این مشکل حتما آنها را به جدیدترین نسخه بروزرسانی کنید. 
 
بروزرسانی Flash Player
عدم بروزرسانی Flash Player می تواند مرورگر شما را دچار مشکل کند. به همین جهت برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در گوگل کروم و فایرفاکس وارد وبسایت کمپانی  Adobe شده و جدیدترین نسخه این برنامه را دانلود کنید. 
 
بروزرسانی درایور کارت گرافیک 
اگر با روش های ذکر شده در قسمت های قبل مشکل برطرف نشد پیشنهاد می کنیم برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در فایرفاکس و گوگل کروم ، درایور کارت گرافیک خود را بروزرسانی کنید.
برای رفع مشکل باز نشدن کلیپ های تماشا ، آپارات و سایر وبسایت های اینچنینی نیز می توانید از روش های ذکر شده در قسمت های قبل استفاده کنید. معمولا با بروزرسانی مرورگر و نصب جدیدترین نسخه Flash player مشکل برطرف می شود اما اگر این روش ها نتوانستند برای حل مشکل پخش نشدن فیلم در اپارات به شما کمک کنند پیشنهاد می کنیم ابتدا اتصال اینترنت خود را برررسی کنید چون قطع و وصل شدن و یا پایین بودن سرعت آن می تواند در پخش ویدیو اختلال ایجاد کند. همچنین اگر از نرم افزار های تغییر آی پی استفاده می کنید آن ها را غیرفعال کنید و مجددا صفحه مربوط به ویدیو مورد نظرتان را باز کنید. 
 
باتشکر,
تیم پشتیبانی